Digital Transformation in Real Estate Marketing

Thesis title: Digital Transformation in Real Estate Marketing
Author: Sych, Illia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
The purpose of this bachelor's thesis thesis is to develop measures for implementing digital transformation of marketing in a specific real estate agency based on the con-sideration of theoretical aspects of digital transformation of marketing and assess-ment of the conditions of such transformation. The paper used methods of abstracting scientific literature, analyzing the company's reporting, SWOT-analysis, analyzing the dynamics and structure of indicators, etc. The research was conducted in 3 stages, and it was found that the company has a high level of digital maturity (8.3 out of 10), but needs to improve the use of online sources and the introduction of new digital tools. The measures developed are expected to lead to a significant improvement in the company's economic performance, increasing revenue by 14.47% and net profit by €16.1k, as well as increasing digital maturity to 8.7 points.
Keywords: real estate agency; digital transformation of marketing; digital maturity
Thesis title: Digitální transformace v marketingu nemovitostí
Author: Sych, Illia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je na základě posouzení teoretických aspektů digitální transformace marketingu a zhodnocení podmínek této transformace vytvořit opatření pro realizaci digitální transformace marketingu v konkrétní realitní kanceláři. V práci byly použity metody abstrakce odborné literatury, analýzy výkaznictví společnosti, SWOT analýzy, analýzy dynamiky a struktury ukazatelů apod. Výzkum byl proveden ve třech etapách a bylo zjištěno, že společnost má vysokou úroveň digitální zralosti (8,3 z 10), ale potřebuje zlepšit využívání online zdrojů a zavádění nových digitálních nástrojů. Očekává se, že vypracovaná opatření povedou k výraznému zlepšení ekonomických výsledků společnosti, zvýšení tržeb o 14,47 % a čistého zisku o 16,1 tis. eur, a také ke zvýšení digitální zralosti na 8,7 bodu.
Keywords: digitální transformace marketingu; realitní kancelář; digitální vyspělost

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2020
Date of submission: 29. 6. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: