Use of gift vouchers in the brafitting store

Thesis title: Využití dárkových poukazů v brafittingovém obchodu
Author: Hrušková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: Vašíčková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je ověření hypotéz a popis zákaznického vztahu k dárkovým poukazům. Práce zkoumá přístup k nákupu, darování a uplatňování takových voucherů, a to pomocí tří nástrojů – dotazníkového šetření, vyhodnocení dat získaných z interních systémů společnosti a provedení experimentu s výší slevy a otázkou, jak tato motivuje zákazníky k nákupu. Všechny tyto metody jsou použity a zkombinovány ve vyhodnocování formulovaných hypotéz, které vychází z dříve provedených zahraničních studií. Hypotézy jsou následně vyhodnoceny pomocí statistických metod. Práce se také zabývá porovnáním reálných dat a názorů zákazníků na dobu uplatňování poukazů, na vztah k přijetí hotovosti či poukazu a jejich odůvodnění. Práce slouží zároveň jako podklad pro realizaci skutečných změn ve společnosti, která poskytla interní data.
Keywords: Hotovost; Dar; Poukaz; Hodnota; Maloobchod
Thesis title: Use of gift vouchers in the brafitting store
Author: Hrušková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: Vašíčková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this paper is to test the hypotheses and describe the customer relationship with gift vouchers. The thesis examines attitudes towards purchasing, gifting and redeeming such vouchers using three instruments - a questionnaire survey, an evaluation of data collected from the company's internal systems and an experiment on the amount of discount and how it motivates customers to purchase. All these methods are used and combined in the evaluation of the formulated hypotheses, which are based on previously conducted foreign studies. The hypotheses are then evaluated using statistical methods. The thesis also deals with the comparison of real data and customers' opinions on the time of voucher application, their attitude towards receiving cash or voucher and their justification. The thesis also serves as a basis for implementing real changes in the company that provided the internal data.
Keywords: Gift; Voucher; Cash; Value; Retail business

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2024
Date of submission: 30. 6. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: