Factors Contributing to Burnout in Digital Marketing Environment

Thesis title: Faktory syndromu vyhoření v prostředí online marketingu
Author: Hurychová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce byla identifikace faktorů syndromu vyhoření, které se vyskytují v prostředí online marketingu. Dodatečně práce také popisuje další znaky spojené s vyhořením u zkoumané komunity. Pro zkoumání této problematiky byla zvolena smíšená výzkumná metoda. Konkrétně sekvenční smíšený výzkum. První fáze byla kvalitativní a probíhala formou focus groups. Druhá fáze poté obsahovala kvantitativní dotazníkové šetření. Výsledky práce ukazují, že mezi hlavní faktory patří přetížení a časový tlak, chybějící smysl práce, špatná organizace práce a komunikace s nekompetentními lidmi. Zároveň bylo zjištěno, že práce ve více oblastech online marketingu snižuje riziko vyhoření v dimenzi profesní výkonnosti, což naznačuje, že dynamika a rozmanitost práce může být pro některé pracovníky ochranným faktorem.
Keywords: digitální marketing; vyhasnutí; syndrom vyhoření; online marketing; faktory syndromu vyhoření
Thesis title: Factors Contributing to Burnout in Digital Marketing Environment
Author: Hurychová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aimed to identify factors contributing to burnout syndrome in the digital marketing environment. The thesis also describes other characteristics associated with burnout in the community studied. A mixed research method was chosen to investigate this issue. More specifically, sequential mixed-method research. The first phase was qualitative and was conducted as focus groups. The second phase then involved a quantitative survey. The results show that the main factors include overload and time pressure, lack of meaning in work, poor work organization and communication with non-competent people. At the same time, working in multiple areas of digital marketing was found to reduce the risk of burnout in the professional performance dimension, suggesting that work dynamics and variety may be protective factors for some workers.
Keywords: burnout syndrome; online marketing; digital marketing; burnout factors; job burnout; burn-out

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2023
Date of submission: 30. 6. 2024
Date of defense: 27. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85602/podrobnosti

Files for download

    Last update: