Building athlete brand image on Instagram: comparing the impact of post content on paid engagement and follower engagement in the context of athletics

Thesis title: Budování athlete brand image na Instagramu: Komparace vlivu obsahu postů na placenou spolupráci a follower engagement v kontextu atletiky
Author: Hálová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimáček, Petr
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vlivy působící na tvorbu athlete brand image na vybrané sociální síti. Cílem práce je komparace příspěvků mezi vybranými atlety v návaznosti na jednotlivé dimenze MABI, follower engagement a pohlaví. Zmíněné vlivy jsou charakterizovány v literární rešerši a tvoří podklad pro tvorbu výzkumných otázek a hypotéz. Sběr dat probíhá prostřednictvím pozorování aktivity vybraných sportovců na sociální síti Instagram. Následně jsou uplatněny statistické testy v podobě Chí-kvadrátu testu nezávislosti, Studentova t-testu a Welchova t-testu pro ověření hypotéz. Výsledky prokazují rozdílnost ve follower engagementu u jednotlivých pohlaví a významnost vlivů dimenzí MABI.
Keywords: Athlete brand image; Sponzoring; Follower engagement
Thesis title: Building athlete brand image on Instagram: comparing the impact of post content on paid engagement and follower engagement in the context of athletics
Author: Hálová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimáček, Petr
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the influences on the creation of athlete brand image on a selected social network. The aim of the work is to compare the posts between the selected athletes in relation to the different dimensions of MABI, follower engagement and gender. The aforementioned influences are characterized in the literature review and form the basis for the development of the research questions and hypotheses. Data collection is conducted by observing the activity of selected athletes on the social network Instagram. Subsequently, statistical tests in the form of Chi-squared test of independence, Student's t-test and Welch's t-test are applied to test the hypotheses. The results demonstrate gender differences in follower engagement and the significance of the effects of MABI dimensions.
Keywords: Sponsoring; Follower engagement; Athlete brand image

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2023
Date of submission: 30. 6. 2024
Date of defense: 21. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85514/podrobnosti

Files for download

    Last update: