Factors influencing consumer decision-making when buying white yogurts

Thesis title: Faktory ovplyvňujúce rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe bielych jogurtov
Author: Lipovský, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zameriava na analýzu faktorov, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe bielych jogurtov. Cieľom tejto práce je vyhodnotiť, ako vybrané faktory ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľov pri online nákupe bielych jogurtov. Zároveň práca skúma vplyv demografických premenných, ako pohlavie, vek, čistý mesačný príjem, počet rodinných príslušníkov a vzdelanie, na preferencie spotrebiteľov. Metodicky práca stavia na conjoint experimente. Výsledky tejto práce sú relevantné pre výrobcov a marketérov potravín, pretože poskytujú hlbší náhľad do preferencií spotrebiteľov a umožňujú lepšie prispôsobenie produktov a marketingových stratégií. Práca ponúka cenné poznatky, ktoré môžu byť využité na zvýšenie konkurencieschopnosti a zlepšenie spokojnosti zákazníkov.
Keywords: Označenie potravín; Conjoint analýza; Spotrebiteľské správanie; Biely jogurt
Thesis title: Faktory ovlivňující rozhodování spotřebitelů při nákupu bílých jogurtů
Author: Lipovský, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při nákupu bílých jogurtů. Cílem této práce je vyhodnotit, jak vybrané faktory ovlivňují rozhodování spotřebitelů při online nákupu bílých jogurtů. Zároveň práce zkoumá vliv demografických proměnných, jako pohlaví, věk, čistý měsíční příjem, počet rodinných příslušníků a vzdělání, na preference spotřebitelů. Metodicky práce staví na conjoint experimentu. Výsledky této práce jsou relevantní pro výrobce a marketéry potravin, protože poskytují hlubší náhled do preferencí spotřebitelů a umožňují lepší přizpůsobení produktů a marketingových strategií. Práce nabízí cenné poznatky, které mohou být využity ke zvýšení konkurenceschopnosti a zlepšení spokojenosti zákazníků.
Keywords: Spotřebitelské chování; Bílý jogurt; Conjoint analýza; Označení potravin
Thesis title: Factors influencing consumer decision-making when buying white yogurts
Author: Lipovský, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the analysis of factors that influence consumers' decisions when buying white yogurts. The aim of this work is to evaluate how selected factors influence consumers' decision-making when purchasing white yogurt online. At the same time, the work examines the influence of demographic variables, such as gender, age, net monthly income, number of family members and education, on consumer preferences. Methodologically, the work is based on a conjoint experiment. The results of this work are relevant for food producers and marketers, as they provide deeper insight into consumer preferences and enable better customization of products and marketing strategies. The work offers valuable knowledge that can be used to increase competitiveness and improve customer satisfaction.
Keywords: Food labeling; White yogurt; Conjoint analysis; Consumer behavior

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2023
Date of submission: 30. 6. 2024
Date of defense: 27. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84477/podrobnosti

Files for download

    Last update: