The essence of business strategy in the brewing industry

Thesis title: Podstata business strategie v pivovarnickém odvětví
Author: Motyčková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou business strategií vybraných minipivovarů v Kraji Vysočina s cílem identifikovat a diskutovat jejich přístupy k business strategii. Výzkum zahrnuje Pivovar Trojan Telč, Pivovar Ruprenz a Pivovar Kozlíček a využívá kvalitativní metody multiple case study, zahrnující polostrukturované rozhovory, analýzu dokumentů a tvorbu myšlenkových map. Pivovar Trojan Telč uplatňuje strategii diferenciace s důrazem na inovace pivních stylů a vysokou kvalitu. Pivovar Ruprenz se zaměřuje na stabilitu, nízké fixní náklady a využívání inovativních nápadů, jako je pivní automat. Pivovar Kozlíček staví na osobním přístupu, ekologické optimalizaci a spolupráci s jinými pivovary. Analýza ukazuje, že úspěšné strategie zahrnují vysokou kvalitu produktů, inovace, marketing, efektivní řízení nákladů a spolupráci. Tato zjištění přináší hlubší pochopení strategických přístupů v pivovarnickém odvětví a přispívají k teoretickému i praktickému poznání o řízení minipivovarů v regionálním kontextu.
Keywords: business strategie; diferenciace; kvalita; spolupráce; minipivovary
Thesis title: The essence of business strategy in the brewing industry
Author: Motyčková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyses the business strategies of selected microbreweries in the Vysočina Region in order to identify and discuss their approaches to business strategy. The research includes Pivovar Trojan Telč, Pivovar Ruprenz and Pivovar Kozlíček and uses a qualitative multiple case study method, including semi-structured interviews, document analysis and the creation of mind maps. Pivovar Trojan Telč applies a strategy of differentiation with an emphasis on innovation in beer styles and high quality. Pivovar Ruprenz focuses on stability, low fixed costs, and the use of innovative ideas such as the beer automat. Pivovar Kozlíček relies on a personal approach, ecological optimization, and co-operation with other breweries. Analysis shows that successful strategies include high product quality, innovation, marketing, efficient cost management and cooperation. These findings provide a deeper understanding of strategic approaches in the brewing industry and contribute to the theoretical and practical knowledge of microbrewery management in a regional context.
Keywords: differentation; quality; cooperation; craft breweries; business strategy

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2023
Date of submission: 1. 7. 2024
Date of defense: 27. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85693/podrobnosti

Files for download

    Last update: