Analysis of the quality control process of key customers in a polygraphic company

Thesis title: Segmentační analýza potenciálních uživatelů věrnostní aplikace vybraného obchodního centra: Analytický přístup k charakteristikám, motivacím a očekáváním uživatelů
Author: Matoušková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá atraktivním tématem věrnostních mobilních aplikací v prostředí obchodních center. Práce si klade za cíl vymezit charakteristiky potenciálních cílových uživatelů věrnostního programu vybraného obchodního centra, určit faktory, které ovlivňují rozhodnutí o vstupu do věrnostního programu, odhalit motivátory k registraci a k využívání věrnostní mobilní aplikace a také blíže specifikovat funkcionality, které uživatelé od aplikace očekávají. Vedlejším cílem této diplomové práce je rozšířit poznání o uživatelských preferencích v oblasti věrnostních programů obchodních center, jelikož podobné výzkumy nejsou na území České republiky příliš dostupné. Literární část se soustředí na získání teoretického přehledu současného stavu poznání v prostředí obchodních center a věrnostních programů jakožto moderního nástroje marketingové komunikace. Získané poznatky autorka částečně aplikuje v empirické části práce. Pro dosažení cílů práce byl zvolen smíšený výzkumný design. Empirická část práce je tvořena kvalitativním sběrem dat prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, kvantitativní část práce zahrnuje dotazníkové šetření a conjoint analýzu. Závěr práce se zaměřuje na interpretaci získaných výsledků a diskuzi výstupů, které vyplývají z analýzy dat.
Keywords: věrnostní mobilní aplikace; obchodní centrum; segmentace; conjoint analýza; motivační faktory
Thesis title: Analysis of the quality control process of key customers in a polygraphic company
Author: Matoušková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the attractive topic of mobile loyalty applications in the environment of shopping centres. The thesis aims to define the characteristics of potential target users of the loyalty program of a selected shopping center, to determine the factors that influence the decision to join the loyalty program, to reveal the motivators to register and to use the loyalty mobile application and also to specify the functionality that users expect from the application. A secondary aim of this thesis is to increase the knowledge of user preferences in the area of shopping centre loyalty programmes, as similar research is not widely available in the Czech Republic. The literature part focuses on obtaining a theoretical overview of the current state of knowledge in the environment of shopping centres and loyalty programmes as a modern marketing communication tool. The author partially applies the acquired knowledge in the empirical part of the thesis. To achieve the objectives of the thesis, a mixed research design was chosen. The empirical part of the work consists of qualitative data collection through semi-structured interviews, the quantitative part of the work includes questionnaire surveys and conjoint analysis. The conclusion of the thesis focuses on the interpretation of the results obtained and the discussion of the outcomes that emerge from the data analysis.
Keywords: loyalty mobile application; shopping mall; segmentation; conjoint analysis; motivating factors

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2018
Date of submission: 4. 7. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: