Design of online marketing strategy for brand franco bene with a focus on SEO

Thesis title: Návrh online marketingové strategie pro značku franco bene se zaměřením na SEO
Author: Váchová, Nicole
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout komplexní marketingovou online strategii pro internetový obchod francobene.cz se zaměřením na optimalizaci pro vyhledávače. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu a zabývá se nejen optimalizací webů pro vyhledávače, ale také dalšími klíčovými marketingovými kanály jako jsou webové stránky, PPC reklamy, sociální sítě a email marketing. Praktická část navazuje na teoretická východiska a zahrnuje čtyři stěžejní analýzy, které identifikují aktuální nedostatky. Hlavním přínosem práce je návrh uceleného souboru marketingových doporučení, jejichž implementace by měla výrazně zlepšit konkurenční postavení značky franco bene a přispět k jejímu růstu v nadcházejících letech.
Keywords: Marketingová strategie; SEO; optimalizace pro vyhledávače; digitální marketing
Thesis title: Design of online marketing strategy for brand franco bene with a focus on SEO
Author: Váchová, Nicole
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to suggest a comprehensive online marketing strategy for online store francobene.cz with a focus on search engine optimization. The theoretical part is based on professional literature and deals not only with search engine optimization, but also with other key marketing channels such as websites, PPC ads, social networks and email marketing. The practical part builds on the theoretical background and includes four key analyses that identify current shortcomings. The main contribution of the thesis is the proposal of a comprehensive set of marketing recommendations, the implementation of which should significantly improve the competitive position of the brand franco bene and contribute to its growth in the following years.
Keywords: SEO; search engine optimization; digital marketing ; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 2. 2024
Date of submission: 18. 8. 2024
Date of defense: 9. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87821/podrobnosti

Files for download

    Last update: