Customer Research as a Method of Validating a Business Idea

Thesis title: Zákaznický výzkum uživatelů aut jako metoda ověření podnikatelského nápadu
Author: Yanovich, Darya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na zákaznický výzkum jako metodu ověření podnikatelského nápadu. Cílem práce je ověřit podnikatelský nápad prostřednictvím zákaznického výzkumu. Teoretická část se zabývá metodami ověřování nápadů a zdůrazňuje význam zpětné vazby od zákazníků. Tyto teoretické koncepty jsou aplikovány na praktický příklad návrhu služby bezvodého mytí aut. Prostřednictvím dotazníku distribuovaného různými kanály, včetně mycích stanic v Praze a Facebookových skupin automobilových nadšenců, byla získána cenná data od 140 respondentů, přičemž 23 z nich vyjádřilo zájem o službu a zanechalo své e-mailové adresy na waitlistu. Výsledky potvrzují potenciál podnikatelského nápadu a poskytují cenné poznatky pro tvorbu hodnotové nabídky a další rozvoj služby.
Keywords: ověření podnikatelského nápadu; zákaznický výzkum; vývoj nového produktu (NPD)
Thesis title: Customer Research as a Method of Validating a Business Idea
Author: Yanovich, Darya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines customer research as a method of validating a business idea, aiming to assess the viability of an idea through customer research. The theoretical part explores various methods of idea validation, highlighting the crucial role of customer input. These theoretical insights are then applied to a practical case: the development of a waterless car wash service. A survey, distributed through multiple channels, including car wash stations in Prague and Facebook groups for car enthusiasts, gathered valuable data from 140 respondents. Of these, 23 expressed interest in the service and provided their email addresses to join a waitlist. The results confirm the potential of the business idea and provide valuable insights for crafting a value proposition and further service development.
Keywords: Business idea validation; customer research; new product development (NPD)

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2024
Date of submission: 21. 8. 2024
Date of defense: 9. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88994/podrobnosti

Files for download

    Last update: