Segmentation of the radler and cider market

Thesis title: Segmentace trhu radlerů a ciderů
Author: Tóth, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem segmentace trhu v kontextu trhu radlerů a ciderů v České republice. Cílem bylo odhalit a charakterizovat segmenty na tomto trhu a následně pro ně navrhnout marketingové přístupy. Poznávání těchto segmentů probíhalo na základě analýzy sekundárních dat z výzkumu MML-TGI. Dotazníkové šetření poté rozšířilo tento výzkum o analýzu primárních dat. Analýzy dat probíhaly ve statistických programech Data Analyzer a SPSS. Za účelem odkrytí segmentů byla využita faktorová a shluková analýza. Pro rozvoj charakteristik těchto segmentů byly využity především kontingenční tabulky a další statistické metody. Celkem byly odkryty na trhu radlerů a ciderů 4 finální profily segmentů, přičemž pro 3 z nich byla navržena marketingová doporučení.
Keywords: Segmentace trhu; radlery; cidery; cílený marketing
Thesis title: Segmentation of the radler and cider market
Author: Tóth, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis deals with the topic of market segmentation in the context of the radler and cider market in the Czech Republic. The aim was to identify and characterise the segments of this market and then to propose marketing approaches for them. The identification of these segments was based on the analysis of secondary data from the MML-TGI research. The questionnaire survey then extended this research by analysing primary data. The data analyses were carried out in the statistical programs Data Analyzer and SPSS. Factor and cluster analysis was used to uncover the segments. In particular, contingency tables and other statistical methods were used to develop the characteristics of these segments. In total, 4 final segment profiles were uncovered in the radler and cider market, and marketing recommendations were proposed for 3 of them.
Keywords: Market segmentation; radlers; ciders; targeted marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 2. 2024
Date of submission: 21. 8. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: