Valuation of the company Christian Dior Couture CZ s.r.o. by the market comparison method

Thesis title: Ocenění společnosti Christian Dior Couture CZ s.r.o. metodou tržního porovnání
Author: Vítová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šmídová, Radana
Opponents: Borz, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá oceněním společnosti Christian Dior Couture CZ s.r.o., která je dceřinou společností LVMH Möet Hennessy Louis Vuitton SE a je výhradním distributorem značky Christian Dior v České republice. Ocenění je provedeno metodou tržního porovnání, a to konkrétně pomocí tržních a transakčních násobků, odvětvových multiplikátorů a doplňkovou metodou založenou na ceně akcií mateřské společnosti k datu ocenění 31. 12. 2022. Ocenění je provedeno na základě veřejně přístupných zdrojů a databází. Cílem práce je stanovit tržní hodnotu podniku za pomoci důkladného porovnání s vybranými společnostmi a zvolení vhodné výše násobitelů. K naplnění cíle obsahuje práce také kapitoly věnující se představení společnosti a vybrané konkurence, strategické analýze, kde je vymezen relevantní trh a prognóza tržního podílu a finanční analýze, která hodnotí finanční zdraví podniku a porovnává poměrové ukazatele s vybranou konkurencí.
Keywords: Christian Dior; ocenění podniku; tržní porovnání; tržní násobky; transakční násobky; odvětvové multiplikátory
Thesis title: Valuation of the company Christian Dior Couture CZ s.r.o. by the market comparison method
Author: Vítová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šmídová, Radana
Opponents: Borz, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the valuation of the company Christian Dior Couture CZ s.r.o., which is a subsidiary of LVMH Möet Hennessy Louis Vuitton SE and is the exclusive distributor of the Christian Dior brand in the Czech Republic. The valuation is carried out by the market comparison method, specifically using market and transaction multiples, industry multipliers, and a supplementary method based on the share price of the parent company as of the valuation date 31. 12. 2022. The valuation is carried out based on publicly available sources and databases. The aim of the thesis is to determine the market value of the company by means of a thorough comparison with selected companies and the selection of suitable multiples. To achieve the goal, the thesis also includes chapters dedicated to the introduction of the company and selected competition, strategic analysis, where the relevant market is defined and market share forecast, and financial analysis, which evaluates the financial health of the company and compares ratio indicators with selected competition.
Keywords: Christian Dior; company valuation; market comparison; market multiples; transaction multiples; industry multipliers

Information about study

Study programme: Finance a oceňování podniku
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2024
Date of submission: 22. 8. 2024
Date of defense: 12. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88015/podrobnosti

Files for download

    Last update: