Green Marketing in Cosmetics and its Impact on Generation Z

Thesis title: Green Marketing v kozmetike a jeho vplyv na generáciu Z
Author: Brtáňová, Emma Mária
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zameriava na zelený marketing v kozmetickom priemysle a jeho vplyv na generáciu Z. Práca podrobne skúma stratégie zeleného marketingu, definuje greenwashing a zaoberá sa spotrebiteľským správaním. V praktickej časti bol vykonaný výskum formou dotazníka, ktorý analyzoval povedomie a názory respondentov na zelený marketing, ich postoje k ekologickým produktom a vplyv zeleného marketingu na nákupné rozhodnutia mladých ľudí.
Keywords: Green Marketing; spotrebiteľské správanie; Generácia Z
Thesis title: Green Marketing in Cosmetics and its Impact on Generation Z
Author: Brtáňová, Emma Mária
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on green marketing in the cosmetics industry and its impact on Generation Z. The thesis examines green marketing strategies in detail, defines greenwashing and looks at consumer behaviour. In the practical part, a questionnaire survey was conducted to analyse the respondents' awareness and opinions about green marketing, their attitudes towards green products and the impact of green marketing on young people's purchasing decisions.
Keywords: Green Marketing; consumer behaviour; Generation Z
Thesis title: Green marketing a jeho vliv na spotřební chování u generace Y/Z
Author: Brtáňová, Emma Mária
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje zelenému marketingu a vlivu tohoto druhu marketingu na chování spotřebitelů. Podrobně popisuje, co je to zelený marketing a jeho složky, a také popisuje negativní část zeleného marketingu - greenwashing. Dále se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem a v poslední teoretické části spotřebitelským chováním. V praktické části byl vytvořen kvantitativní výzkum formou online dotazníku, jehož cílem bylo zjistit povědomí lidí o zeleném marketingu,vedomosti o zeleném marketingu, jaký názor mají tito spotřebitelé na ekologicky šetrné výrobky a vliv zeleného marketingu na nákupní rozhodování mladých lidí.
Keywords: Green Marketing; spotřebitelské chování; Generace Z

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2023
Date of submission: 26. 8. 2024
Date of defense: 9. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84789/podrobnosti

Files for download

    Last update: