Collective shopping from a business and customer perspective

Thesis title: Kolektivní nakupování z pohledu firmy a zákazníka
Author: Jiráček, Jindřich
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem kolektivního nakupování v České republice, s cílem identifikovat a podrobně analyzovat klíčové faktory, které ovlivňují spokojenost zákazníků s kolektivním nakupováním v České republice, a zhodnotit, jak tyto faktory ovlivňují jejich rozhodování o účasti na těchto platformách. V teoretické části práce jsou definovány teoretické základy e-commerce, kolektivního nakupování, předpokládané determinanty úspěchu a spotřebitelského chování. Následně je proveden kvantitativní a kvalitativní výzkum, který zahrnuje dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory se spotřebiteli a zástupci firem. Pomocí statistických metod jsou zpracována získaná data, přičemž je věnována pozornost identifikaci hlavních proměnných ovlivňujících zákaznickou spokojenost. Práce dále poskytuje praktická doporučení pro firmy působící v oblasti kolektivního nakupování a navrhuje možnosti dalšího výzkumu
Keywords: Kolektivní nakupování; Zákaznická spokojenost; E-commerce; Spotřebitelské chování; Slevové portály
Thesis title: Collective shopping from a business and customer perspective
Author: Jiráček, Jindřich
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis examines the phenomenon of group buying in the Czech Republic, with the aim of identifying and analysing in detail the key factors that influence customer satisfaction with group buying in the Czech Republic and evaluate how these factors influence their decision to participate in these platforms. The theoretical part of the thesis defines the theoretical foundations of e-commerce and the features, group buying, predicted determinants of success and consumer behaviour. Subsequently, quantitative and qualitative research is applied, which includes a questionnaire survey, semi-structured interviews with consumers and company representatives. Using statistical methods, the data obtained are processed, with attention paid to the identification of the main variables affecting customer satisfaction. The thesis also provides practical recommendations for companies operating in the field of group buying and suggests possibilities for further research
Keywords: Group buying; Customer satisfaction; E-commerce; Consumer behaviour; Discount portals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 4. 2019
Date of submission: 31. 8. 2024
Date of defense: 7. 11. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69443/podrobnosti

Files for download

    Last update: