The influence of socio-cultural and technological factors on the automotive industry with a focus on major car manufactures in the Czech Republic

Thesis title: Vliv socio-kulturních a technologických faktorů na automobilový průmysl se zaměřením na hlavní automobilové továrny v České republice
Author: Awwad, Karim Samy
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Soukup, Jindřich
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu makroprostředí automobilového průmyslu v České republice. Jejím cílem je identifikovat a zhodnotit klíčové socio-kulturní a technologické faktory, které toto odvětví ovlivňují, a posoudit jejich dopad s ohledem na aktuální trendy, příležitosti a hrozby. Práce se soustředí na hlavní automobilové továrny v České republice, kterými jsou Škoda Auto a.s., Toyota Motor Manufacturing Czech Republic s.r.o. a Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o., a zkoumá jejich reakce na měnící se socio-kulturní a technologické podmínky. Závěrem hodnotí, jakým způsobem tyto faktory ovlivňují jejich konkurenceschopnost a budoucí vývoj v kontextu českého automobilového průmyslu.
Keywords: Socio-kulturní faktor; technologický faktor; SWOT analýza; průmysl; Škoda; Hyundai; Toyota; závod; TMMCZ; benefit; mobilita; vzdělání; PEST
Thesis title: The influence of socio-cultural and technological factors on the automotive industry with a focus on major car manufactures in the Czech Republic
Author: Awwad, Karim Samy
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Soukup, Jindřich
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on analyzing the macro-environment of the automotive industry in the Czech Republic. Its aim is to identify and evaluate the key socio-cultural and technological factors affecting this sector and to assess their impact with regard to current trends, opportunities, and threats. The thesis centers on the major automotive manufacturing plants in the Czech Republic, specifically Škoda Auto a.s., Toyota Motor Manufacturing Czech Republic s.r.o., and Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o., examining their responses to evolving socio-cultural and technological conditions. Finally, it assesses how these factors influence their competitiveness and future development within the context of the Czech automotive industry.
Keywords: SWOT analysis; Socio-cultural factor; technological factor; industry; Škoda; Hyundai; Toyota; plant; TMMCZ; benefit; mobility; education; PEST

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2024
Date of submission: 3. 12. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: