Proposal for the Marketing Strategy of PRVNÍ IZOLAČNÍ ALFA, s.r.o. for the German Market

Thesis title: Návrh marketingové strategie PRVNÍ IZOLAČNÍ ALFA s.r.o. na německý trh
Author: Němečková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tématem návrhu nové marketingové strategie společnosti PRVNÍ IZOLAČNÍ ALFA, s.r.o. na německý trh. Společnost v současné době působí převážně v České republice a nabízí své služby v oblasti průmyslových izolací a stavebnictví. Výhledově pak společnost plánuje nekapitálovou expanzi na německý trh. Cílem práce proto bylo navrhnout novou marketingovou strategii, která bude zaměřena právě na zmíněnou expanzi služeb společnosti do Německa. K navržení této strategie napomohla předně situační analýza společnosti skrze PEST analýzu německého trhu a SWOT analýzu společnosti. Dále pak analýza komunikačního mixu vybraných německých konkurentů společnosti a jejich prezentace v online prostředí. Nasbírané informace napomohly k vytvoření návrhu nové marketingové strategie, která by měla zajistit úspěšnou expanzi společnosti na německý trh.
Keywords: B2B trh; Komunikační mix; Marketingová strategie; německý trh
Thesis title: Proposal for the Marketing Strategy of PRVNÍ IZOLAČNÍ ALFA, s.r.o. for the German Market
Author: Němečková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the proposal of a new marketing strategy for the company PRVNÍ IZOLAČNÍ ALFA, s.r.o., targeting the German market. The company currently operates primarily in the Czech Republic, offering services in the field of industrial insulation and construction. In the future, the company plans a non-equity expansion into the German market. The objective of the thesis was to design a new marketing strategy specifically aimed at supporting this service expansion into Germany. To develop this strategy, a situational analysis of the company was conducted using a PEST analysis of the German market and a SWOT analysis of the company. Additionally, the communication mix and online presence of selected German competitors were analyzed. The collected information facilitated the creation of a proposed marketing strategy designed to ensure the successful expansion of the company into the German market.
Keywords: Marketing Strategy ; German Market; B2B Market; Communication Mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2023
Date of submission: 3. 12. 2024
Date of defense: 10. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85315/podrobnosti

Files for download

    Last update: