Marketing communication strategy for Taransit application in India

Thesis title: Marketing communication strategy for Taransit application in India
Author: Ivanov, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Turcovský, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
The thesis examines the development of a marketing communication strategy for Taransit, an application designed to simplify public transport navigation in India. Using qualitative interview, quantitative research, and secondary data analysis, the research examines how marketing strategies align with Taransit’s business objectives, identifies the main characteristics of the target audience, and evaluates the effectiveness of communication platforms. Main insights highlight that WhatsApp and YouTube are the most widely used communication platforms among Taransit’s user base, with engagement peaking during late evenings. These findings underpin the proposed communication plan, which prioritises these platforms to deliver targeted messages at optimal times. The plan includes a mix of short video content, in-app notifications and community-driven campaigns designed to enhance user acquisition, engagement, and retention, while ensuring alignment with the broader strategic goals of Taransit.
Keywords: marketing communication; digital strategy; mobile applications; indian market; public transportation; user engagement; content strategy
Thesis title: Marketingová komunikační strategie pro aplikaci Taransit v Indii
Author: Ivanov, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Turcovský, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření marketingové komunikační strategie pro aplikaci Taransit, která usnadňuje orientaci v hromadné dopravě v Indii. Pomocí kvalitativního rozhovoru, kvantitativního výzkumu a analýzy dostupných sekundárních dat zkoumá, jak může marketingová komunikace podpořit obchodní cíle Taransitu, jaké jsou hlavní rysy cílové skupiny a které komunikační platformy jsou ty nejefektivnější. Výzkum ukázal, že mezi uživateli Taransit jsou nejvíce využívány platformy WhatsApp a YouTube, přičemž největší aktivita uživatelů probíhá v pozdních večerních hodinách. Na základě těchto zjištění byl navržen komunikační plán, který klade důraz na využití těchto platforem pro cílenou komunikaci v těch nejvhodnějších časech. Konkrétními složkami komunikačního plánu jsou krátká videa, notifikace a kampaně zaměřené na budování komunity, jejichž cílem je zvýšit počet uživatelů, jejich zapojení a věrnost. Všechny aktivity jsou v souladu s dlouhodobými strategickými cíli Taransitu.
Keywords: mobilní aplikace; obsahová strategie; marketingová komunikace; digitální strategie; hromadná doprava; indický trh; uživatelská angažovanost

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2023
Date of submission: 5. 12. 2024
Date of defense: 7. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86223/podrobnosti

Files for download

    Last update: