Tesco Stores' private labels and their influence on shopping behavior

Thesis title: Privátní značky společnosti Tesco Stores a jejich vliv na nákupní chování
Author: Dvořáková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Chvátalová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na privátní značky retailingového řetězce Tesco Stores a jejich vliv na nákupní chování spotřebitelů v České republice. V současné době se privátní značky stávají významnou součástí maloobchodního trhu, což bylo hlavním motivem pro zkoumání tohoto tématu. Cílem práce je zjistit, jaký mají spotřebitelé k privátním značkám společnosti Tesco vztah a jak privátní značky ovlivňují jejich nákupní chování. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol – teorie značky, nákupního chování spotřebitelů a představení retailingového řetězce Tesco. Praktická část zahrnuje dotazníkové šetření, jehož výsledky poslouží k analýze dané problematiky a formulaci doporučení a návrhů. Práce dospěla k závěru, že produkty privátních značek Tesco u většiny respondentů odpovídají jejich očekáváním a představují v tomto segmentu trhu konkurenceschopnou a úspěšnou alternativu k značkovým produktům.
Keywords: privátní značky; nákupní chování; retailingový řetězec
Thesis title: Tesco Stores' private labels and their influence on shopping behavior
Author: Dvořáková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Chvátalová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on private labels of the retail chain Tesco Stores and their influence on consumer purchasing behavior in the Czech Republic. Currently, private labels are becoming an important part of the retail market, which was the main motive for investigating this topic. The aim of the thesis is to find out what relationship consumers have with Tesco's private labels and how private labels influence their purchasing behavior. The theoretical part consists of three main chapters - brand theory, consumer purchasing behavior and an introduction to the Tesco retail chain. The practical part includes a questionnaire survey, the results of which will be used to analyze the given issue and formulate recommendations and suggestions. The thesis concluded that Tesco's private label products meet the expectations of most respondents and represent a competitive and successful alternative to branded products in this market segment.
Keywords: consumer behavior; private labels; retail chain

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 9. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85339/podrobnosti

Files for download

    Last update: