Brand communication strategies of luxury hotels

Thesis title: Brand communication strategies of luxury hotels
Author: Ten, Milena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bahles, Michael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
The bachelor thesis explores the most effective brand communication methods used in the luxury hospitality sector. The thesis aims to identify persuasive strategies that luxury hotels use to engage consumers and enhance brand recognition. It covers key branding concepts like brand identity, image, and equity, while also examining consumer behavior, the role of technology, and the impact of digital platforms and social media. Through case studies of successful luxury hotels Four Seasons Paris, Armani Milano and Ritz Paris, the thesis highlights best practices in brand communication and concludes with recommendations of how luxury hotels can differentiate themselves in the market and foster a long-term loyalty.
Keywords: Luxury hotels; Brand identity; Brand equity; Consumer behaviour; Brand communication; Impact of technology; Brand image; Brand expansion
Thesis title: Komunikační strategie značky luxusních hotelů
Author: Ten, Milena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bahles, Michael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá nejefektivnější metody komunikace značky používané v sektoru luxusního pohostinství. Cílem práce je identifikovat přesvědčovací strategie, které luxusní hotely využívají k získání pozornosti spotřebitelů a zvýšení rozpoznatelnosti značky. Zabývá se klíčovými koncepty brandingu, jako je identita značky, image a equity, a zároveň zkoumá chování spotřebitelů, roli technologií a vliv digitálních platforem a sociálních médií. Prostřednictvím případových studií úspěšných luxusních hotelů Four Seasons Paris, Armani Milano a Ritz Paris práce poukazuje na osvědčené postupy v oblasti komunikace značky a v závěru uvádí doporučení, jak se mohou luxusní hotely na trhu odlišit a podpořit dlouhodobou loajalitu.
Keywords: Luxusní hotely; Identita značky; Hodnota značky; Chování spotřebitelů; Komunikace značky; Vliv technologie; Image značky ; Rozšíření značky

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2024
Date of submission: 5. 12. 2024
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: