Place branding of tourism destinations of Kyrgyzstan

Thesis title: Place branding of tourism destinations of Kyrgyzstan
Author: Ibraimova, Kanyshai
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Abstract This thesis aims to explore the dual perspectives of Kyrgyzstan’s tourism branding strategies: how local stakeholders position the country to attract international visitors and how potential international visitors perceive Kyrgyzstan as a travel destination. Using a mixed-methods approach, the study combines insights from in-depth interviews with local stakeholders and survey data from international respondents. The research examines the alignment between the branding efforts of stakeholders and the awareness and perception, and likelihood of potential visitors to choose Kyrgyzstan as a tourism destination. The study’s findings emphasize the need for strategic branding, infrastructure development, and targeted marketing campaigns to enhance Kyrgyzstan’s global visibility and appeal.
Keywords: Kyrgyzstan; awareness; place branding; tourism; branding strategies; sustainability ; culture
Thesis title: Place branding of tourism destinations of Kyrgyzstan
Author: Ibraimova, Kanyshai
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Abstrakt Tato práce si klade za cíl prozkoumat dvojí pohled na strategie kyrgyzské značkování cestovního turismu: jak místní zainteresované strany umisťují zemi, tak, aby přilákala mezinárodní návštěvníky, a jak potenciální mezinárodní návštěvníci vnímají Kyrgyzstán jako cestovní destinaci. Pomocí přístupu smíšených metod studie kombinuje poznatky z hloubkových rozhovorů s místními zúčastněnými stranami a údaje z průzkumů od mezinárodních respondentů. Výzkum zkoumá soulad mezi úsilím o branding zúčastněných stran a povědomím a vnímáním a pravděpodobností potenciálních návštěvníků zvolit si Kyrgyzstán jako turistickou destinaci. Závěry studie zdůrazňují potřebu strategického brandingu, rozvoje infrastruktury a cílených marketingových kampaní ke zvýšení globální viditelnosti a přitažlivosti Kyrgyzstánu.
Keywords: značková místa; cestovní ruch; Kyrgyzstán; vědomí; udržitelnost; kultura

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 7. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85777/podrobnosti

Files for download

    Last update: