Tourist destination brand identity – case study Slovenia

Thesis title: Identita značky turistické destinace - případová studie Slovinsko
Author: Cislerová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou identity značky I FEEL SLOVENIA včetně její tvorby a komunikace a její komparací s image destinace Slovinska jako turistické destinace na základě kvantitativního výzkumu prostřednictvím metody dotazníkového šetření. Cílem práce bylo analyzovat identitu značky Slovinska jako turistické destinace a zjistit do jaké míry se její skutečné vnímání shoduje se strategicky komunikovanou identitou značky. Identita značky I FEEL SLOVENIA představuje intenzivní kontakt s přírodou a jejími živly v destinaci a společně s udržitelným rozvojem se promítají do všech prvků identity značky a podporují vyvážený a kvalitní životní styl. Příjemné vzrušení tvoří emocionální hodnotu destinace a společně s atributy rozmanitá, dostupná, aktivní, bezpečná identitu značky I FEEL SLOVENIA dotváří. Na základě výzkumu bylo potvrzeno, že image Slovinska jako turistické destinace z velké části odráží identitu značky destinace I FEEL SLOVENIA a respondenti ji vnímají jako jedinečnou a atraktivní destinaci. Značka I FEEL SLOVENIA a její identita tvoří v rámci slovinského cestovního ruchu velmi propracovaný koncept, který na národní úrovni brandingu destinace splňuje všechny předpoklady dlouhodobé úspěšnosti.
Keywords: Branding; značka destinace; identita značky destinace; image značky destinace; marketingová komunikace destinace
Thesis title: Tourist destination brand identity – case study Slovenia
Author: Cislerová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the analysis of the identity of brand I FEEL SLOVENIA, including its creation and communication, and its comparison with the image of Slovenia as a tourist destination based on quantitative research using the questionnaire survey method. The aim of the thesis was to analyse the brand identity of Slovenia as a tourist destination and to find out to what extent its actual perception coincides with the strategically communicated brand identity. The brand identity of I FEEL SLOVENIA represents an intense contact with nature and its elements in the destination and together with sustainable development are reflected in all elements of the brand identity and supports a balanced and quality lifestyle. Pleasant excitement forms the emotional value of the destination and together with the attributes diverse, accessible, active, safe complete the I FEEL SLOVENIA brand identity. Based on the research, it was confirmed that the image of Slovenia as a tourist destination largely reflects the brand identity of I FEEL SLOVENIA and respondents perceive it as a unique and attractive destination. The I FEEL SLOVENIA brand and its identity form a very sophisticated concept within Slovenian tourism, which at the national level of destination branding meets all the prerequisites for long-term success.
Keywords: Branding; destination brand; destination brand identity; destination brand image; destination marketing communication

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty:
Department:

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 8. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85542/podrobnosti

Files for download

    Last update: