Inclusive marketing and its impact on brand image in cosmetics industry

Thesis title: Inclusive marketing and its impact on brand image in cosmetics industry
Author: Tůmová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Inclusive marketing has gained its significance in the recent years as many consumers have started to pay more attention to the advertising content of brands. This thesis aims to describe the impact of inclusive marketing on brand image within cosmetics industry in the Czech Republic as there has not been conducted sufficient research on the Czech market. The theoretical framework discusses the concepts based on existing literature. The practical part describes the methodology and presents the data obtained from the primary quantitative research. The findings are discussed in terms of consumers' awareness, perception, expectations and attitude as well as potential implications for brands. Moreover, thesis limitations and suggestions for further research are included at the end.
Keywords: Inclusive marketing; Brand image; Cosmetics industry; Inclusion awareness; Perception of inclusivity; Consumers' expectations; Consumers' attitude
Thesis title: Inkluzivní marketing a jeho dopad na image značek v kosmetickém odvětví
Author: Tůmová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Inkluzivní marketing nabyl v poslední letech na významu, protože mnoho spotřebitelů začalo věnovat větší pozornost reklamnímu obsahu značek. Cílem této práce je popsat vliv inkluzivního marketingu na image značek v kosmetickém odvětví v České republice, protože na českém trhu nebyl dosud proveden dostatečný výzkum. Teoretická část je zaměřena na koncepty vycházející z dostupné literatury. Praktická část popisuje metodologii a prezentuje data získaná z primárního kvantitativního výzkumu. Zjištěná data jsou diskutována z hlediska povědomí spotřebitelů, jejich vnímání, očekávání a postoje, také jsou diskutovány potenciální důsledky pro značky. Limitace a návrhy pro další výzkum se nacházejí na konci práce.
Keywords: Inkluzivní marketing ; Image značek; Kosmetické odvětví; Povědomí o inkluzi; Vnímání inkluze; Očekávání spotřebitelů; Postoj spotřebitelů

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: