Proposal to improve Gymshark's marketing strategy

Thesis title: Návrh na zlepšení marketingové strategie společnosti Gymshark
Author: Sotonová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na marketingovou strategii společnosti Gymshark v České republice. Cílem této práce je kriticky zhodnotit marketingovou strategii společnosti Gymshark a navrhnout doporučení na její zlepšení. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První se zaměřuje na spotřební chování ve sportovním oblečení na evropském a českém trhu. V druhé kapitole jsou uvedeny trendy na trhu se sportovním oblečením. Ve třetí kapitole je představena společnost Gymshark a její současná marketingová strategie. Čtvrtá část práce je věnována dotazníkovému šetření a SWOT analýze společnosti. V páté kapitole je představen návrh na zlepšení marketingové strategie s kroky na implementaci změn.
Keywords: Marketingový mix; Marketingová strategie; Gymshark
Thesis title: Proposal to improve Gymshark's marketing strategy
Author: Sotonová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the marketing strategy of Gymshark in the Czech Republic. The aim of this thesis is to critically evaluate the marketing strategy of Gymshark and to propose recommendations for its improvement. The thesis is divided into five chapters. The first one focuses on consumer behaviour in sportswear on the European and Czech market. The second chapter presents trends in the sportswear market. The third chapter introduces the company Gymshark and its current marketing strategy. The fourth part of the thesis is devoted to the questionnaire survey and SWOT analysis of the company. In the fifth chapter a proposal for improving the marketing strategy is presented with steps to implement changes.
Keywords: Marketing strategy; Gymshark; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 9. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84877/podrobnosti

Files for download

    Last update: