The Impact of Humor in Influencer Marketing: Strategies, Consumer Engagement, and Brand Success

Thesis title: The Impact of Humor in Influencer Marketing: Strategies, Consumer Engagement, and Brand Success
Author: Valladares Mencías, Carlos Daniel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: English
Abstract:
The main objective of this research is to explore how humor plays a role in influencer marketing and whether it can enhance consumer engagement and brand success. The research employed a mixed-method approach: qualitative semi-structured interviews with marketers, influencers, and consumers, and quantitative analysis of Instagram videos from a micro-influencer. The videos were evaluated using a five-point Likert scale across categories like humor, authenticity, and engagement. Statistical analys... show full abstract
Keywords: Influencer marketing; Instagram videos; Humor in marketing; Marketing campaigns
Thesis title: Vliv humoru v influencer marketingu: Strategie, zapojení spotřebitelů a úspěch značky
Author: Valladares Mencías, Carlos Daniel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem tohoto výzkumu je prozkoumat, jakou roli hraje humor v influencer marketingu a zda může zvýšit zapojení spotřebitelů a úspěch značky. Ve výzkumu byl použit smíšený metodický přístup: kvalitativní polostrukturované rozhovory s marketéry, influencery a spotřebiteli a kvantitativní analýza videí z Instagramu od mikroinfluencera. Videa byla hodnocena pomocí pětibodové Likertovy stupnice v kategoriích jako humor, autenticita a angažovanost. Statistická analýza, včetně testů chí-kvadrát,... show full abstract
Keywords: influencer marketing; humor v marketingu; videa na instagramu; marketingové kampaně

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 7. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84725/podrobnosti

Files for download

    Last update: