Customization and Personalization in Luxury Marketing : Understanding Consumer Perceptions and Industry Trends

Thesis title: Customization and Personalization in Luxury Marketing : Understanding Consumer Perceptions and Industry Trends
Author: Hardiyanti, Widya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
This thesis explores the role of evolving customization and personalization strategies in luxury marketing, focusing on customer experiences and industry professional insights. Using qualitative research methods, the study examines tangible personalization and customization experience (e.g.,monogramming and engraving). The findings of this study will not only enrich our understanding of the tools and strategies employed by luxury brands but will also provide valuable insights into the motivation, perceptions, challenges to appeal to future customers.
Keywords: customization; personalization; luxury marketing
Thesis title: Úprava na míru a personalizace v luxusním marketingu: porozumění poznatků zákazníka a trendů v oboru
Author: Hardiyanti, Widya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce zkoumá roli rozvíjejících se strategií úpravy na míru a personalizace v luxusním marketingu se zaměřením na zkušenosti zákazníků a na odborné poznatky z oboru. Studie pomocí kvalitativních výzkumných metod zkoumá hmatatelné zkušenosti s personalizací a úpravou na míru (např. monogramování a gravírování). Výsledky této studie nejen obohatí naše chápání nástrojů a strategií používaných luxusními značkami, ale poskytnou také cenné poznatky o motivaci, vnímání a výzvách, jak oslovit budoucí zákazníky.
Keywords: úprava na míru; personalizace; luxusní marketing

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 4. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 7. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84413/podrobnosti

Files for download

    Last update: