Potential of Video Campaigns: The Relationship Between Brand Size and Emotions in Brand Recall

Thesis title: Potenciál video kampaní: Vztah velikosti značky a emocí k rozpoznání značky
Author: Turečková, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Myšková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Rozpoznání značky v reklamním videu je klíčovým ukazatelem potenciálu kampaní, spolu s rozpoznáním produktové kategorie a emocemi, které video vyvolává. V odborných kruzích se často diskutuje, jak velikost značky a emoce vzniklé při sledování reklamního videa ovlivňují její rozpoznání, zejména v kontextu měření potenciálu video kampaní. Tato práce se zaměřuje na analýzu těchto vztahů pomocí dat z předem testovaných kampaní výzkumné agentury Behavio Labs. Hlavní výzkumné otázky zkoumají vztah mezi velikostí značky, emocemi a rozpoznáním značky.
Keywords: Rozpoznání značky; Velikost značky; Klientství; Potenciál video kampaní; Marketingový výzkum; Pre-testování reklam
Thesis title: Potential of Video Campaigns: The Relationship Between Brand Size and Emotions in Brand Recall
Author: Turečková, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Myšková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Brand recall in advertising videos is a key indicator of campaign potential, alongside product category recall and the emotions the video evokes. In professional circles, there is frequent discussion about how brand size and emotions elicited by viewing an advertising video influence recognition, particularly in the context of measuring video campaign potential. This study focuses on analyzing these relationships using data from pre-tested campaigns by research agency Behavio Labs. The main research questions explore the relationship between brand size, emotions, and brand recognition.
Keywords: Brand Recall; Brand Size; Customer Base,; Video Campaign Potential; Marketing Research; Advertisement Pre-testing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2023
Date of submission: 6. 12. 2024
Date of defense: 7. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82037/podrobnosti

Files for download

    Last update: