Adaptation of the Starbucks Coffee Company marketing strategy on the Czech market

Thesis title: Adaptace marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu
Author: Pekáriková, Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analýza marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu. Její teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku společnosti z hlediska historického vývoje, klíčových hodnot, identity značky a positioningu. Také je zde prezentována celosvětová strategie firmy, formy vstupu na zahraniční trhy a požadavky na perspektivního obchodního partnera. Praktická část se soustředí na rozbor českého trhu, jeho makroprostředí, konkurenci v oboru a SWOT analýzu. Navíc jsou zde uvedeny konkrétní příklady adaptace marketingové strategie firmy a marketingový mix.
Keywords: SWOT; PEST ; AmRest; Howard Schultz; Positioning; Káva; Identita značky; Marketingová strategie; Starbucks
Thesis title: Adaptation of the Starbucks Coffee Company marketing strategy on the Czech market
Author: Pekáriková, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Purpose of this diploma thesis is Starbucks marketing strategy analysis on the Czech market. Theoretical part focuses primarily on company characteristics with regard to its historical development, key values, brand identity and positioning. This also covers company's global strategy, ways of international expansion and requirements for perspective business partner. Practical part analyses Czech market, its macro-environment and competition in the field. In addition present thesis includes SWOT analysis, practical examples of marketing strategy adaptation as well as marketing mix.
Keywords: AmRest; Howard Schultz; Positioning; PEST; Coffee; Brand identity; Marketing strategy; Starbucks; SWOT

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2008
Date of submission: 19. 12. 2008
Date of defense: 26. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17223/podrobnosti

Files for download

    Last update: