Beyond the Mass Appeal: The Impact of Personalized Marketing on Consumer Choices in the FMCG Sector

Thesis title: Beyond the Mass Appeal: The Impact of Personalized Marketing on Consumer Choices in the FMCG Sector
Author: Plietker, Melina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kaňková, Aneta
Thesis language: English
Abstract:
This research investigates the impact of personalized advertising and its perceived relevance on consumers' click intention and brand attitude in the cosmetics sector. Based on a sample of 201 female respondents from North-Rhine Westphalia and Lower Saxony, this research investigates how consumers with different levels of price sensitivity and privacy concerns react to personalized advertising, and it uncovers the differences in consumer behavior between advertising high- and low-involvement goods. The results indicate that perceived personalization has a high impact on click intention and brand attitude via the mediator perceived relevance. This effect is more pronounced for high-involvement goods than for lowinvolvement goods. Price sensitivity and privacy concerns have a limited effect on this relationship.
Keywords: FMCG; Cosmetics; Advertising; Involvement; Consumer Behavior; Generation Z; Personalization
Thesis title: Za hranicí masového zájmu: Vliv personalizovaného marketingu na rozhodování spotřebitelů v odvětví FMCG
Author: Plietker, Melina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kaňková, Aneta
Thesis language: English
Abstract:
Tento výzkum zkoumá dopad personalizované reklamy a její vnímané relevance na záměr spotřebitelů kliknout na značku a jejich postoj ke značce v kosmetickém odvětví. Na vzorku201 respondentek ze Severního Porýní-Vestfálska a Dolního Saska tento výzkum zkoumá, jak spotřebitelé s různou mírou cenové citlivosti a obav o soukromí reagují na personalizovanou reklamu, a odhaluje rozdíly v chování spotřebitelů mezi reklamou na zboží s vysokou a nízkou mírou angažovanosti. Výsledky naznačují, že vnímaná personalizace má vysoký vliv na záměr kliknout na reklamu a postoj ke značce prostřednictvím prostředníka - vnímané relevance. Tento účinek je výraznější u zboží s vysokou angažovaností než u zboží s nízkou angažovaností. Cenová citlivost a obavy o soukromí mají na tento vztah omezený vliv.
Keywords: Chování spotřebitelů; FMCG; Personalizace; zapojení; kosmetika; Reklama

Information about study

Study programme: International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2023
Date of submission: 10. 12. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: