The use of digital tools and gamification in employee recruitment: Assessing candidate preferences compared to traditional methods
Thesis title: | Využití digitálních nástrojů a gamifikace při náboru zaměstnanců: Zhodnocení preferencí kandidátů ve srovnání s tradičními metodami |
---|---|
Author: | Dufková, Sarah |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Legnerová, Kateřina |
Opponents: | Šmíd, David |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na využití digitálních nástrojů a gamifikace při náboru zaměstnanců, přičemž srovnává preference kandidátů vůči tradičním metodám náboru. Cílem práce je analyzovat, jak inovativní technologie a prvky herního designu ovlivňují zapojení uchazečů, jejich zájem o dané pozice a celkový zážitek z náborového procesu. Prostřednictvím kvantitativního výzkumu byly zkoumány názory kandidátů na výhody a nevýhody digitálních a gamifikovaných metod. Výsledky výzkumu přinášejí doporučení pro efektivnější implementaci těchto metod v oblasti lidských zdrojů a ukazují na trendy, které by mohly přispět k modernizaci náborových procesů. |
Keywords: | Gamifikace; Preference kandidátů; Tradiční náborové metody; Nábor zaměstnanců; Digitální nástroje |
Thesis title: | The use of digital tools and gamification in employee recruitment: Assessing candidate preferences compared to traditional methods |
---|---|
Author: | Dufková, Sarah |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Legnerová, Kateřina |
Opponents: | Šmíd, David |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis focuses on the use of digital tools and gamification in employee recruitment, comparing candidate preferences with traditional recruitment methods. The aim is to analyze how innovative technologies and gamification elements impact candidate engagement, interest in specific roles, and overall recruitment experience. Through quantitative research, candidate opinions on the advantages and disadvantages of digital and gamified methods were examined. The findings provide recommendations for the effective implementation of these methods in human resources, highlighting trends that could contribute to the modernization of recruitment processes. |
Keywords: | Gamification; Digital tools; Employee recruitment; Traditional recruitment methods; Candidate preferences |
Information about study
Study programme: | Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Personnel Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 26. 6. 2024 |
---|---|
Date of submission: | 13. 12. 2024 |
Date of defense: | 31. 1. 2025 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/88964/podrobnosti |