Perception of the Selected Company's Advertising on Social Media

Thesis title: Vnímání reklamy vybrané společnosti na sociálních sítích
Author: Morávková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pechač, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje tématu vnímání reklamy vybrané společnosti na sociálních sítích. Hlavním cílem práce bylo postihnout vnímání reklamy společnosti za pomocí odkrytí jejích spotřebitelských segmentů a primární analýzy dat. Dle dat MML – TGI od společnosti Median byly odkryty 4 segmenty vybrané společnosti. Pomocí kvalitativního výzkumu byly navrhnuty konkrétní kroky, které by vedly k vyšší efektivitě marketingu na sociálních sítích. Poslední část práce byla věnována navržení komunikačních linií pro jednotlivé segmenty spotřebitelů.
Keywords: reklama na sociálních sítích; influencer marketing; segmentace trhu; Online marketing; Aktin
Thesis title: Perception of the Selected Company's Advertising on Social Media
Author: Morávková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pechač, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Master ́s thesis focuses on the topic of the perception of the selected company's advertising on social media. The main objective of the study was to capture the perception of the company's advertising by identifying its consumer segments and performing a primary analysis of the data. Based on MML – TGI data from Median, four segments of the selected company were identified. Using qualitative research, specific steps were proposed to enhance the effectiveness of marketing on social media. The final part of the thesis was dedicated to designing communication strategies for each consumer segment.
Keywords: Social Media Advertising; Online Marketing; Influencer Marketing; Aktin; Market Segmentation

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2024
Date of submission: 13. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88750/podrobnosti

Files for download

    Last update: