The film viewer's decision-making

Thesis title: Rozhodování filmového diváka
Author: Bárta, Šimon
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce se zabývá filmovým trhem a rozhodováním diváka Generace Z na tomto trhu. Práce analyzuje současné distribuční strategie uváděných filmů, chování filmového diváka a samotné chování a preference Generace Z. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů a termínů z oblasti filmového marketingu, filmové distribuce, rozhodování diváka a současný výzkum chování Generace Z. Práce také obsahuje popis tuzemského filmového trhu a jeho největších aktérů. Součástí teoretické části je také aplikace marketingového mixu na český filmový trh. Praktická část obsahuje expertní rozhovor, analýzu filmových distributorů a kvantitativní výzkum rozhodování filmového diváka Generace Z.
Keywords: Rozhodování; Filmový marketing; Generace Z; Filmový divák; Filmová distribuce
Thesis title: The film viewer's decision-making
Author: Bárta, Šimon
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is the film market and the decision-making of the Generation Z viewer in this market. The thesis analyses the current distribution strategies of released films, the behaviour of the film viewer and the behaviour and preferences of Generation Z itself. The theoretical part focuses on the explanation of basic concepts and terms in the field of film marketing, film distribution, film viewer decision-making and current research on the behaviour of Generation Z. The thesis also includes a description of the domestic film market and its major players. The theoretical part also includes the application of the marketing mix to the Czech film market. The practical part includes an expert interview, an analysis of film distributors and quantitative research on the decision-making of the Generation Z film viewer.
Keywords: Film distribution; Film marketing; Generation Z; decision making; film viewer

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 10. 2023
Date of submission: 14. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87616/podrobnosti

Files for download

    Last update: