The impact of credibility and relevance of online product reviews on consumer decision making

Thesis title: Vliv důvěryhodnosti a relevance online recenzí produktů na rozhodování spotřebitelů
Author: Tatembayeva, Almira
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem vlivu důvěryhodnosti a relevance online recenzí na rozhodování spotřebitelů v rámci online nákupního procesu. Klíčovými pojmy, které jsou v této práci důkladně definovány a konceptualizovány, jsou „důvě- ryhodnost recenze“ a „relevance recenze“ v kontextu online nákupního chování. Hlavním cílem této práce je provést komplexní srovnání vlivu důvěryhodnosti a re- levance recenzí na rozhodování spotřebitelů při nákupu online. Tím bude zkoumáno, zda spotřebitelé upřednostňují recenze od zdrojů, kterým věří, nebo zda více důraz kladou na recenze, které jsou pro ně relevantní a odpovídají jejich individuálním po- třebám. V rámci této práce dále bude proveden empirický výzkum, který bude kvantifikovat vliv těchto dvou aspektů na nákupní chování spotřebitelů.
Keywords: relevance recenze; online nákupní rozhodování; vliv recenzí; Důvěryhodnost recenze
Thesis title: The impact of credibility and relevance of online product reviews on consumer decision making
Author: Tatembayeva, Almira
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis investigates the influence of the credibility and relevance of online reviews on consumer decision making in the online shopping process. The key concepts that are thoroughly defined and conceptualised in this thesis are 'review credibility' and 'review relevance' in the context of online shopping behaviour. The main objective of this thesis is to conduct a comprehensive comparison of the impact of review credibility and relevance on consumers' online purchase decisions. This will examine whether consumers prefer reviews from sources they trust or whether they place more emphasis on reviews that are relevant to them and meet their individual needs. Furthermore, this thesis will conduct empirical research to quantify the influence of these two aspects on consumer purchasing behaviour.
Keywords: Credibility review; online purchasing decisions; the impact of reviews; relevance review

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2023
Date of submission: 14. 12. 2024
Date of defense: 22. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85456/podrobnosti

Files for download

    Last update: