The Future of Marketing Without Leaflets: Innovative Strategies for Effective Communication in beer category

Thesis title: Budoucnost bez letáků: inovativní strategie pro efektivní komunikaci v pivní kategorii
Author: Břicháčková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Horová , Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá inovativními marketingovými strategiemi v pivní kategorii. Hlavním cílem je porozumět preferencím a postojům spotřebitelů ve věkové kategorii 18-35 let a současně analyzovat promoční nástroje v pivní kategorii. Zaměřuje se na identifikaci nových trendů v oblasti marketingových aktivit a změn spotřebitelského chování. Teoretická část se zabývá vysvětlením tradičního a digitálního marketingu, zákaznického chování a budoucnosti letáků. K řešení vymezené otázky týkající se preferovaných kanálů, marketingových strategií u cílové skupiny do 35 let a postoji k nahrazení tištěných letáků byla použita metoda dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že tito spotřebitelé zaujímají pozitivní postoj a jsou otevřeni k přechodu na digitální formy marketingové komunikace. Nejpreferovanějšími nástroji jsou mobilní aplikace a sociální sítě. Cílová skupina preferuje jako náhradu tištěných letáků mobilní aplikaci s přehledem slev, propracovanější oslovování a personalizaci nabídkového obsahu.
Keywords: digitalizace; promoční strategie; pivní kategorie; personalizace; Marketing; leták; podpora prodeje; retail; omnichannel; mladí dospělí
Thesis title: The Future of Marketing Without Leaflets: Innovative Strategies for Effective Communication in beer category
Author: Břicháčková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Horová , Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis focuses on innovative marketing strategies in the beer category. The main objective is to understand the preferences and attitudes of consumers aged 18-35 while analyzing promotional tools within the beer category. It aims to identify new trends in marketing activities and shifts in consumer behavior. The theoretical part explains traditional and digital marketing, customer behavior, and the future of printed leaflets. A questionnaire was conducted to address the defined questions concerning preferred channels, marketing strategies for the target group under 35, and attitudes toward replacing printed leaflets. The primary finding reveals that these consumers hold a positive attitude and are open to transitioning to digital forms of marketing communication. The most preferred tools are mobile applications and social media. The target group favors mobile apps with an overview of discounts, more advanced targeting, and personalized content as a replacement for printed leaflets.
Keywords: Marketing; leaflet; digitalization; promotional strategies; personalization; young adults; retail; sales promotion; omnichannel; beer category

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 11. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 29. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/90415/podrobnosti

Files for download

    Last update: