The impact of Les Mills group classes on attendance at XY fitness centre and subsequent marketing communication design

Thesis title: Vliv poskytování skupinových lekcí Les Mills na návštěvnost ve fitness centru XY a následný návrh marketingové komunikace
Author: Hlavičková, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vliv nabídky fitness centra na jeho návštěvnost. Cílem práce je zanalyzovat vliv skupinových lekcí Les Mills na celkovou návštěvnost daného fitness centra. Na základě výsledků budou vypracována vhodná doporučení pro marketingovou komunikaci pro dané fitness centrum se zaměřením na skupinové lekce Les Mills. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy jako jsou sportovní marketing, marketing služeb, Les Mills, marketingový mix. Praktická část obsahuje analýzou sekundárních dat, jejímž cílem je získat informace z globálního i lokálního trhu fitness, dále o návštěvnosti daného fitness centra. Jako primárním zdrojem dat bylo použito dotazníkové šetření, kterého se účastnili klienti daného fitness centra. Práce přináší ucelený pohled na specifickou nabídku skupinových lekcí Les Mills.
Keywords: návštěvnost; Fitness centrum; Les Mills; marketingová komunikace
Thesis title: The impact of Les Mills group classes on attendance at XY fitness centre and subsequent marketing communication design
Author: Hlavičková, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master ́s thesis focuses on the effect of fitness centre offer on its attendance. The aim of the thesis is to analyse the effect of Les Mills group classes on the overall attendance of the fitness centre. Based on the results, appropriate recommendations for marketing communication for the fitness centre in question will be developed with a focus on Les Mills group classes. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, terms such as sports marketing, service marketing, Les Mills, marketing mix are defined. The practical part includes the analysis of secondary data, which aims to obtain information from the global and local fitness market, as well as the attendance of a given fitness center. A questionnaire survey was used as the primary source of data, which was participated by the clients of the given fitness centre. The thesis provides a comprehensive view of the specific group class offerings of Les Mills.
Keywords: attendance; Fitness center; Les Mills; marketing communication

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88825/podrobnosti

Files for download

    Last update: