Analysis of the marketing strategy of cryptocurrency exchanges

Thesis title: Analýza marketingové strategie kryptoměnových burz
Author: Valečka, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Žiak, Patrik
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce přináší detailní vhled do světa kryptoměn, kryptoměnových burz včetně jeho nejdůležitějších aktérů. Autor se v práci snaží o popis propojení nových technologií a marketingu kryptoměnových burz, včetně výzev v oblasti regulace. Práce se zkoumá porovnání největších krypto burz, jejich silných a slabých stránek a přináší možná doporučení pro potenciální burzy, které by chtěly vstoupit na tento velmi dynamický a volatilní trh. Práce sleduje požadavky, chování a vývoj klientů většiny burz. Nechybí ani přehled historie celého prostoru, který ho za posledních 15 let velmi proměnil, právě i díky úspěchům, ale i neúspěchům různých krypto burz. Výstup práce poskytuje komplexní vhled do potřeb zákazníka burz a zároveň se snaží o praktické tipy pro jednotlivé krypto burzy.
Keywords: burzy; marketing; kryptoměny; strategie
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of cryptocurrency exchanges
Author: Valečka, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Žiak, Patrik
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper provides a detailed insight into the world of cryptocurrencies, and cryptocurrency exchanges, including its most important parties. The author tries to describe the connection between new technologies and the marketing of cryptocurrency exchanges, including the pitfalls in the regulation field. The work focuses on a comparison of the largest crypto exchanges, their strengths and weaknesses. It provides possible recommendations for potential exchanges wishing to enter this highly dynamic and volatile market. The work follows the requirements, behavior, and development of the exchanges' clients. There is also an overview of the history of the entire space that has shaped it over the last 15 years. The output of the thesis provides a comprehensive insight into the customer behavior of exchanges, while also trying to offer practical tips for individual crypto exchanges.
Keywords: marketing; cryptocurrency; strategy; exchanges

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 4. 2. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88666/podrobnosti

Files for download

    Last update: