Marketing strategy of the selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Litviakov, Andrei
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Toman, Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout marketingové strategie pro společnost EJAJ Promotion s.r.o., která má za cíl dosáhnout ročního obratu 10 milionů CZK během tří let. EJAJ Promotion se specializuje na vzdělávání v oblasti umělé inteligence a moderních technologií. V rámci práce byly využity hloubkové rozhovory, anketa, analýza dat a aplikace teoretických konceptů na B2B trh. Na základě výsledků byly formulovány návrhy a doporučení k marketingové strategii, zaměřené na rozšíření produktového portfolia, zavedení nových distribučních kanálů a posílení propagace. Navržená strategie by měla společnosti umožnit zvýšit konkurenceschopnost rozšířit současnou klientelu a zajistit dlouhodobý růst firmy.
Keywords: Marketingová strategie; Marketingový mix; Digitální marketing
Thesis title: Marketing strategy of the selected company
Author: Litviakov, Andrei
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Toman, Ivo
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to propose a marketing strategy for the company EJAJ Promotion s.r.o., which aims to achieve an annual turnover of 10 million CZK within three years. EJAJ Promotion specializes in education in the field of artificial intelligence and modern technologies. The work used in-depth interviews, a survey, data analysis and application of theoretical concepts to the B2B market. Based on the results, suggestions and recommendations were formulated for a marketing strategy aimed at expanding the product portfolio, introducing new distribution channels and strengthening promotion. The proposed strategy should enable the company to increase its competitiveness to expand its current clientele and ensure the long-term growth of the company.
Keywords: Digital marketing; Marketing mix; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88524/podrobnosti

Files for download

    Last update: