The position of Philip Morris ČR a.s. on the tobacco market in the Czech Republic |(past and expected development

Thesis title: Postavení společnosti Philip Morris ČR a.s. na tabákovém trhu ČR (minulý a očekávaný vývoj)
Author: Kukol, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Svoboda, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je založena na otázce, jestli je společnost Philip Morris ČR a.s. schopna vyrovnávat se s novými jevy na tabákovém trhu v České republice. Cílem této práce je zhodnotit postavení společnosti Philip Morris ČR a.s. na tabákovém trhu v České republice. Určit její silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a na základě těchto zjištění poskytnout společnosti konkrétní strategická doporučení. Práce je tradičně rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny použité metody a nástroje, jako jsou analýza PESTLE, Porterův model pěti sil, CR4, analýza stakeholderů, mapa konkurenčních skupin, VRIO analýza, BCG matice, finanční analýza nebo analýza SWOT. V praktické části jsou jednotlivé metody a nástroje aplikovány na společnost Philip Morris ČR a.s. Závěrem jsou poskytnuta konkrétní strategická doporučení, která společnosti mohou pomoci posílit pozici na trhu.
Keywords: tabák; Porterův model pěti sil; VRIO; BCG; Philip Morris ČR a.s.; PESTLE; SWOT analýza
Thesis title: The position of Philip Morris ČR a.s. on the tobacco market in the Czech Republic |(past and expected development
Author: Kukol, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Svoboda, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is based on the question whether Philip Morris ČR a.s. is able to cope with new phenomena on the tobacco market in the Czech Republic. The aim of this thesis is to evaluate the position of Philip Morris ČR a.s. on the tobacco market in the Czech Republic. To identify its strengths, weaknesses, opportunities and threats and to provide specific strategic recommendations based on these findings. The thesis is traditionally divided into theoretical and practical parts. The theoretical part presents the methods and tools used, such as PESTLE analysis, Porter's five forces model, CR4, stakeholder analysis, competitive map, VRIO analysis, BCG matrix, financial analysis or SWOT analysis. In the practical part, the individual methods and tools are applied to Philip Morris ČR a.s. Finally, specific strategic recommendations are provided that can help the company to strengthen its market position.
Keywords: PESTLE; Porter's 5 forces model; VRIO; Philip Morris ČR a.s.; tobacco; BCG; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 4. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 3. 2. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88421/podrobnosti

Files for download

    Last update: