Corporate Social Responsibility and Market Differentiation in the Apparel Industry: The Impact of CSR on Brand Success and Customer Loyalty

Thesis title: Společenská odpovědnost a tržní diferenciace v oděvním průmyslu: Vliv CSR na úspěch značek a loajalitu zákazníků
Author: Pražanová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Soukupová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu společenské odpovědnosti firem (CSR) na konkurenceschopnost značek a loajalitu zákazníků v oděvním průmyslu, s důrazem na identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících úspěšnost CSR strategií. Teoretická část je věnována komplexnímu vymezení konceptu CSR, jeho historickému vývoji a specifikům v oděvním průmyslu, včetně analýzy neetických praktik a příkladů úspěšných strategií. Praktická část využívá kombinaci kvantitativního dotazníkového šetření a kvalitativních hloubkových rozhovorů k ověření stanovených hypotéz o vztahu mezi CSR aktivitami a nákupním chováním zákazníků. Cílem je vytvořit soubor doporučení, která pomohou módním značkám úspěšně implementovat CSR aktivity a posílit tak svou konkurenční pozici na trhu.
Keywords: zákaznická loajalita; tržní diferenciace; společenská odpovědnost firem; módní průmysl; konkurenceschopnost; udržitelná móda
Thesis title: Corporate Social Responsibility and Market Differentiation in the Apparel Industry: The Impact of CSR on Brand Success and Customer Loyalty
Author: Pražanová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Soukupová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis analyzes the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on brand competitiveness and customer loyalty in the apparel industry, with emphasis on identifying key factors affecting the success of CSR strategies. The theoretical part is devoted to a comprehensive definition of the CSR concept, its historical development, and specifics in the apparel industry, including analysis of unethical practices and examples of successful strategies. The practical part employs a combination of quantitative survey research and qualitative in-depth interviews to verify established hypotheses about the relationship between CSR activities and customer purchasing behavior. The aim is to create a set of recommendations that will help fashion brands successfully implement CSR activities and thereby strengthen their competitive position in the market.
Keywords: Fashion Industry; Sustainable Fashion; Corporate Social Responsibility; Competitiveness; Market Differentiation; Customer Loyalty

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 2. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87626/podrobnosti

Files for download

    Last update: