Proposal for marketing communication of the handball club Tatran Prešov

Thesis title: Návrh marketingovej komunikácie hádzanárskeho klubu Tatran Prešov
Author: Tomášová, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je navrhnúť efektívnu marketingovú komunikáciu pre hádzanársky klub Tatran Prešov s cieľom zlepšiť jeho vnímanie verejnosťou a zvýšiť jeho atraktivitu pre rôzne cieľové skupiny. Práca sa zameriava na analýzu aktuálne využívaných nástrojov marketingovej komunikácie, identifikáciu ich silných a slabých stránok a možnosti ich rozšírenia o moderné digitálne nástroje. V rámci výskumu boli realizované hĺbkové rozhovory s vedením klubu, hráčmi a fanúšikmi, pričom získané dáta boli spracované a analyzované pomocou softvéru MAXQDA. Na základe výsledkov kvalitatívneho výskumu sú navrhnuté konkrétne opatrenia na zlepšenie komunikačných stratégií. Záver práce prináša konkrétne odporúčania, ktoré môžu slúžiť ako základ pre ďalší rozvoj marketingovej komunikácie klubu.
Keywords: Marketingová komunikácia; športový marketing; tradičné komunikačné nástroje; digitálny marketing; sociálne média
Thesis title: Návrh marketingovej komunikácie hádzanárskeho klubu Tatran Prešov
Author: Tomášová, Alexandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout efektivní marketingovou komunikaci pro házenkářský klub Tatran Prešov s cílem zlepšit jeho vnímání veřejností a zvýšit jeho atraktivitu pro různé cílové skupiny. Práce se zaměřuje na analýzu aktuálně využívaných nástrojů marketingové komunikace, identifikaci jejich silných a slabých stránek a možnosti jejich rozšíření o moderní digitální nástroje. V rámci výzkumu byly provedeny hloubkové rozhovory s vedením klubu, hráči a fanoušky a získaná data byla zpracována a analyzována pomocí softwaru MAXQDA. Na základě výsledků kvalitativního výzkumu jsou navržena konkrétní opatření ke zlepšení komunikačních strategií. V závěru práce jsou uvedena konkrétní doporučení, která mohou sloužit jako základ pro další rozvoj marketingové komunikace klubu.
Keywords: Marketingová komunikace; sportovní marketing; tradiční komunikační nástroje; digitální marketing; sociální média
Thesis title: Proposal for marketing communication of the handball club Tatran Prešov
Author: Tomášová, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the thesis is to design an effective marketing communication for the handball club Tatran Prešov in order to improve its perception by the public and increase its attractiveness for different target groups. The thesis focuses on the analysis of currently used marketing communication tools, identification of their strengths and weaknesses and the possibility of their extension with modern digital tools. In-depth interviews with club management, players and fans were conducted as part of the research, and the data collected was processed and analysed using MAXQDA software. Based on the results of the qualitative research, specific actions to improve communication strategies are proposed. The thesis concludes with concrete recommendations that can serve as a basis for further development of the club's marketing communication.
Keywords: Marketing communication; sports marketing; traditional communication tools; digital marketing; social media

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87605/podrobnosti

Files for download

    Last update: