Creation of marketing plan of selected company

Thesis title: Návrh marketingového plánu vybrané společnosti
Author: Tobiášová, Claudie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
V této bakalářské práci je zpracováván marketingový plán pro společnost Visible Vision s.r.o., která se specializuje na poskytování technologických řešení, jako jsou 3D vizualizace a školení v oblasti umělé inteligence. Cílem práce je navrhnout strategie a aktivity, které umožní zvýšit povědomí o značce, zlepšit tržní pozici a efektivně oslovit cílové zákazníky. Teoretická část je zaměřena na popis klíčových konceptů marketingového plánování a používaných metodologií. V praktické části je analyzováno prostředí pomocí nástrojů, jako je PESTEL a SWOT analýza, a realizován kvalitativní výzkum v podobě rozhovoru a kvantitativní formou dotazníku. Na základě těchto výstupů je navrhován marketingový plán reflektující aktuální trendy, jako je digitalizace, personalizace a ekologická odpovědnost.
Keywords: Analýza trhu; SWOT analýza; PESTEL analýza; Zákazník; Marketingový plán
Thesis title: Creation of marketing plan of selected company
Author: Tobiášová, Claudie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
In this bachelor's thesis, a marketing plan is developed for the company Visible Vision s.r.o., which specializes in providing technological solutions such as 3D visualizations and training in the field of artificial intelligence. The goal of the work is to propose strategies and activities that will allow to increase brand awareness, improve market position and effectively reach target customers. The theoretical part is focused on the description of the key concepts of marketing planning and the methodologies used. In the practical part, the environment is analyzed using tools such as PESTEL and SWOT analysis, and qualitative research is carried out in the form of interviews and quantitative questionnaires. Based on these outputs, a marketing plan reflecting current trends such as digitization, personalization and ecological responsibility is proposed.
Keywords: Market analysis; SWOT ; PESTEL; Customer; Marketing plan

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2023
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85801/podrobnosti

Files for download

    Last update: