Optimization of the Customer Process in the Online Environment of R-speed Inc

Thesis title: Optimalizace zákaznické cesty v online prostředí společnosti R-speed s.r.o
Author: Rohan, Ivo
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na zlepšení online marketingové strategie společnosti R-speed s.r.o., specializující se na servis vozů značky Volvo. V reakci na rychle se měnící technologické trendy a preference zákazníků byla analyzována stávající marketingová komunikace společnosti a identifikovány klíčové oblasti ke zlepšení. Hlavním cílem bylo navrhnout efektivní využití modelu See-think-do-care, který reflektuje fáze zákaznické cesty. Teoretická část poskytuje základ v oblasti marketingového řízení a komunikačního mixu, včetně aplikace principů z automobilového průmyslu. Praktická část zahrnuje analýzu stávající komunikace a kvantitativní výzkum zaměřený na faktory, které ovlivňují rozhodování zákazníků při výběru autoservisu. Práce přináší konkrétní doporučení, která pomohou zlepšit online komunikaci, zvýšit spokojenost zákazníků a posílit loajalitu. Implementace navržených strategií umožní společnosti efektivněji využívat digitální kanály, reagovat na zpětnou vazbu zákazníků a posílit její konkurenceschopnost na trhu
Keywords: digitální marketing; autoservis; online komunikace
Thesis title: Optimization of the Customer Process in the Online Environment of R-speed Inc
Author: Rohan, Ivo
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on improving the online marketing strategy of R-speed Inc., a company specialising in Volvo car servicing. In response to rapidly changing technological trends and customer preferences, the company's existing marketing communications were analysed and key areas for improvement were identified. The main objective was to design an effective use of the See-Think-Do-Care model that reflects the stages of the customer journey. The theoretical part provides a foundation in marketing management and communication mix, including the application of principles from the automotive industry. The practical part includes an analysis of existing communication and quantitative research on the factors that influence customers' decision making when choosing a car service. The thesis makes specific recommendations to help improve online communication, increase customer satisfaction and strengthen loyalty. Implementation of the proposed strategies will enable the company to use digital channels more effectively, respond to customer feedback and strengthen its competitiveness in the marketplace
Keywords: digital marketing; car service; online communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2024
Date of submission: 17. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/89617/podrobnosti

Files for download

    Last update: