Factors influencing a customer's willingness to contribute to charity at check-out

Thesis title: Faktory ovlivňující ochotu zákazníka přispět na dobročinné účely při check-outu
Author: Cahová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzování postoje zákazníka k dobročinným sbírkám a následné zapojení faktoru, který působí na ochotu přispět. Výzkum byl zaměřen na analýzu studií rozebírající faktory, které ovlivňují ochotu poptávaného při poskytování fi-nančního daru na dobročinné sbírky. K naplnění cíle jsem využila dotazníkové šet-ření, které bylo rozděleno na dvě části. První část byla zaměřena na zjišťování posto-je respondenta k dobročinným sbírkám, druhá část byla věnována zapojení faktoru, který působil na ochotu respondenta přispět na dobročinnou sbírku. Závěr dotazní-ku, byl zasvěcen demografickým údajům respondenta. Pomocí statistických metod a vyhodnocení dotazníku bylo zjištěno, že u mých respondentů převažuje pozitivní postoj k dobročinným sbírkám. Dále jsem zjistila, že analyzovaný faktor (závěrečná sleva), pozitivně působí na respondentovu ochotu poskytnout finanční dar na vy-branou dobročinnou sbírku.
Keywords: ochota přispět; faktory ovlivňující ochotu; Dobročinná sbírka; finanční dar
Thesis title: Factors influencing a customer's willingness to contribute to charity at check-out
Author: Cahová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the customer's attitude towards charity collections and then to engage the factor that influences the willingness to contribute. The research focused on analysing studies analysing the factors that influence the willingness of the enquirer in making a financial donation to charity collections. To accomplish the objective, I used a questionnaire survey which was divided into two parts. The first part was aimed at finding out the respondent's attitude towards charity collections, while the second part was devoted to engaging the factor that influenced the respondent's willingness to contribute to a charity collection. The final part of the questionnaire, was devoted to the demographic data of the respondent. Using statistical methods and the evaluation of the questionnaire, it was found that my respondents' positive attitude towards charity collections prevails. Furthermore, I found that the factor analyzed (final discount), positively influences the respondent's willingness to make a financial donation to the selected charity collection.
Keywords: Charity collection; the willingness to contribute; factors influencing the willingness; financial donations

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 4. 2022
Date of submission: 17. 12. 2024
Date of defense: 28. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81408/podrobnosti

Files for download

    Last update: