Creation of a new insurance product for the protection of digital identity and privacy

Thesis title: Sestavení nového pojistného produktu pro ochranu digitální identity a soukromí
Author: Mayorava, Yana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stádník, Bohumil
Opponents: Babušík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Přínos této práce spočívá v návrhu pojistného produktu CyberNox pro ochranu digitální identity a soukromí a v jeho porovnání s jinými prostředky k eliminaci kybernetického rizika, zejména z hlediska nákladovosti. V modelovém případě jsem porovnala firmu využívající CyberNox s firmou bez pojištění a vypočítala pojistné, výkyvovou přirážku a roční náklady. Ve výsledku docházím k tomu, že jestliže běžná firma použije CyberNox, její náklady na kybernetickou ochranu budou nižší. V práci dále analyzuji existující hrozby digitální identifikace a důvěrnosti, navrhuji koncepci produktu CyberNox, posuzuji finanční vhodnost a rizika nového produktu a vypracovávám marketingovou strategii pro uvedení CyberNox na pojistný trh.
Keywords: Kybernetické pojištění; Soukromí dat; Výkyvová přirážka; Binomická distribuce; Kybernetické útoky; Digitální identifikace; CyberNox; Rizika digitálního prostředí; Pojistná smlouva
Thesis title: Creation of a new insurance product for the protection of digital identity and privacy
Author: Mayorava, Yana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stádník, Bohumil
Opponents: Babušík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The contribution of this work lies in the design of the CyberNox insurance product for the protection of digital identity and privacy, as well as its comparison with other means of mitigating cyber risks, particularly in terms of cost-efficiency. In a case study, I compared a company utilizing CyberNox with one without insurance and calculated the insurance premium, fluctuation surcharge, and annual costs. The results indicate that if an average company uses CyberNox, its cybersecurity costs will be lower. Furthermore, the work analyzes existing threats to digital identification and confidentiality, proposes the concept of the CyberNox product, assesses the financial feasibility and risks of the new product, and develops a marketing strategy for introducing CyberNox to the insurance market.
Keywords: Cyber insurance; Digital identification; Data privacy; Swing premium; Binomial distribution; Cyber attacks; CyberNox; Digital environment risks; Insurance policy

Information about study

Study programme: Bankovnictví a pojišťovnictví
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Banking and Insurance

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 4. 2024
Date of submission: 19. 1. 2025
Date of defense: 4. 2. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88231/podrobnosti

Files for download

    Last update: