Effectiveness of Advertising on Business Performance of Companies in Digital Marketing

Thesis title: Efektivita reklamních kampaní na obchodní výkonnost firem v digitálním marketingu
Author: Formánková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
V teoretické části bude provedena literární rešerše zaměřena na digitální marketing a jeho efektivitu. Součástí bude také pohled odborníků na efektivitu a přístup k možnému vyjádření optimalizace reklamních kampaní. Řešena bude také otázka alokace nákladů na online propagaci. V praktické části budou stanoveny jednotlivé hypotézy testované pomocí statických metod. Primární data využita k výzkumu pocházejí z nejmenované pražské marketingové agentury. Konkrétní údaje se týkají společností různých velikostí, které jsou klienty zmíněného poskytovatele marketingových služeb. Primárně se jedná o e-shopy z různých odvětví.
Keywords: marketing; digitální marketing; online reklama; reklamní kanály; efektivita
Thesis title: Effectiveness of Advertising on Business Performance of Companies in Digital Marketing
Author: Formánková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
In the theoretical part, a literature review will be conducted focusing on digital marketing and its effectiveness. It will also include an expert perspective on the effectiveness and an approach to the possible expression of the optimization of advertising. The issue of cost allocation for online promotion will also be addressed. In the practical part, individual hypotheses will be established and tested using statistical methods. The primary data used for the research come from an unnamed Prague marketing agency. The specific data concerns companies of different sizes that are clients of the mentioned marketing service provider. Primarily, these are e-shops from various industries.
Keywords: digital marketing; marketing; effectiveness; online advertising; advertising channels

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 4. 2022
Date of submission: 19. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: