Analysis of the Lidl Plus loyalty programme

Thesis title: Analýza věrnostního programu Lidl Plus
Author: Barochová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Tofel, Dominik
Thesis language: Česky
Abstract:
V současné turbulentní době se ukazuje, že věrnostní programy jsou pro supermarkety stěžejním nástrojem pro budování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Cílem této práce je vyhodnotit věrnostní programy a poukázat na možná zlepšení. Tento cíl bude dosažen prostřednictvím sběru primárních dat, která budou získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s uživateli věrnostní aplikace Lidl Plus. Pro zpracování získaných dat z rozhovorů bude použita kvalitativní analýza, která se zaměří na identifikaci hlavních témat a vzorců v odpovědích respondentů. Přínos práce představuje řešení pro zkvalitnění služeb tohoto bonusového programu. V neposlední řadě práce slouží jako navržená možnost případných změn ve věrnostní aplikaci společnosti Lidl. Předložené modifikace by mohly pomoci Lidlu zdokonalit program Lidl Plus a učinit jej ještě atraktivnějším pro zákazníky.
Keywords: Věrnostní program; Podpora prodeje; Loajalita zákazníků
Thesis title: Analysis of the Lidl Plus loyalty programme
Author: Barochová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Tofel, Dominik
Thesis language: Česky
Abstract:
In the current turbulent times, loyalty programmes are proving to be a key tool for supermarkets to build long-term relationships with customers. The aim of this paper is to evaluate loyalty programmes and highlight possible improvements. This objective will be achieved through the collection of primary data, which will be obtained through semi-structured interviews with users of the Lidl Plus loyalty app. Qualitative analysis will be used to process the interview data to identify key themes and patterns in respondents' answers. The contribution of the thesis is a solution to improve the service of this bonus program. Last but not least, the thesis serves as a proposed option for possible changes in Lidl's loyalty application. The presented modifications could help Lidl to improve the Lidl Plus program and make it even more attractive for customers.
Keywords: Customer loyalty; Sales promotion; Loyalty program

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2024
Date of submission: 20. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: