Communication strategy of the Garden Gourmet brand on the Czech market

Thesis title: Komunikační strategie značky Garden Gourmet na českém trhu
Author: Šnejdarová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá komunikační strategií značky Garden Gourmet společnosti Nestlé na českém trhu. Teoretická část se zaměřuje na specifika komunikačních strategií a brand managementu v segmentu rostlinných alternativ masa a aktuální trendy v této oblasti. Praktická část obsahuje analýzu značky Garden Gourmet, srovnání s konkurencí a výzkum spotřebitelského chování, který kombinuje kvantitativní dotazníkové šetření a kvalitativní hloubkové rozhovory. Na základě zjištěných poznatků je navržena optimalizace komunikační strategie značky, která zahrnuje konkrétní doporučení pro značku Garden Gourmet, ale i obecná doporučení pro značky v segmentu rostlinných alternativ masa.
Keywords: Komunikační strategie; Rostlinné alternativy masa; Spotřebitelské chování; Brand management; Garden Gourmet
Thesis title: Communication strategy of the Garden Gourmet brand on the Czech market
Author: Šnejdarová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the communication strategy of the Garden Gourmet brand by Nestlé on the Czech market. The theoretical part addresses the specifics of communication strategies and brand management in the plant-based meat alternatives segment, as well as current trends in this area. The practical part includes an analysis of the Garden Gourmet brand, a comparison with competitors, and consumer behavior research combining quantitative surveys and qualitative in-depth interviews. Based on the findings, an optimized communication strategy is proposed, including specific recommendations for the Garden Gourmet brand as well as general suggestions for brands within the plant-based meat alternatives segment.
Keywords: Plant-based meat alternatives; Communication strategy; Garden Gourmet; Consumer behavior; Brand management

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2024
Date of submission: 20. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: