Marketing Communication Proposal for the Enterprise Brumovská Točená

Thesis title: Návrh marketingové komunikace pro podnik Brumovská točená
Author: Bařinková, Blanka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je navrhnout zlepšení marketingové komunikace pro malý podnik Brumovská točená. Doporučení k implementaci cílí na efektivní informování, oslovování a udržování zákazníků podniku. Teoretická část práce se zabývá marketingovou komunikací, trendy v této oblasti a specifiky pro malé podniky. Praktická část se věnuje analýze marketingové komunikace dvou úspěšných zmrzlináren v České republice, představení podniku Brumovská točená, jeho marketingového mixu a analýze současné marketingové komunikace spolu s analýzou komunikace konkurence. Součástí práce je dotazníkové šetření týkající se spokojenosti a preferencí zákazníků podniku Brumovská točená v kontextu marketingové komunikace. Jsou stanoveny silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby podniku. Na základě poznatků z teoretické části a analýz z praktické části je sestaven návrh zahrnující zlepšení stávajících komunikačních nástrojů a implementaci nových nástrojů včetně časového plánu.
Keywords: Marketing; Marketingová komunikace; Komunikační mix; Malý podnik; Brumovská točená
Thesis title: Marketing Communication Proposal for the Enterprise Brumovská Točená
Author: Bařinková, Blanka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this bachelor thesis is to propose an improvement of marketing communication for a small enterprise Brumovská točená. Recommendations for implementation aim at effective informing, reaching and retaining the enterprise’s customers. The theoretical part of the thesis deals with marketing communication, trends in this area and specifics for small businesses. The practical part is devoted to the analysis of marketing communication of two successful ice-cream shops in the Czech Republic, introduction of Brumovská točená, its marketing mix and analysis of current marketing communication together with the analysis of competitors' communication. The thesis includes a questionnaire survey regarding customer satisfaction and preferences of Brumovská točená in the context of marketing communication. Strengths, weaknesses, opportunities and threats of the enterprise are determined. Based on all the findings from both the theoretical and practical part, a proposal, including an improvement of existing communication tools of the enterprise and implementation of some new tools with a timeline, is drawn up.
Keywords: Marketing communication; Marketing; Communication mix; Small enterprise; Brumovská točená

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2024
Date of submission: 22. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: