Perception of NFTs as a Content Element of Marketing Communication among Czech Consumers

Thesis title: Vnímání NFT jako obsahového prvku marketingové komunikace mezi českými spotřebiteli
Author: Sklenářová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je vnímání NFT jako obsahového prvku marketingové komunikace mezi českými spotřebiteli z generace Y a Z. Cílem bylo určit faktory, které ovlivňují vnímání NFT v marketingovém prostředí a navrhnout strategie pro jeho efektivní využití, které mohou přispět k posílení loajality ke značce. Práce kombinuje kvantitativní dotazníkové šetření a kvalitativní hloubkové rozhovory. Výsledky ukázaly, že NFT samo o sobě loajalitu nevytváří, ale může ji výrazně podpořit, pokud je spojeno s výhodami a integrováno do dlouhodobé strategie značky. Značkám je doporučeno využívat NFT jako součást věrnostního programu, zaměřit se na přidanou hodnotu a současně klást důraz na edukaci spotřebitelů v této oblasti.
Keywords: Marketingová komunikace; Generace Y; Loajalita ke značce; NFT; Generace Z; Web3; Digitální marketing
Thesis title: Perception of NFTs as a Content Element of Marketing Communication among Czech Consumers
Author: Sklenářová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šenkárčin, Viktorie
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is the perception of NFTs as a content element of marketing communication among Czech consumers from Generation Y and Z. The aim was to identify the factors that influence the perception of NFTs in a marketing context and to propose strategies for their effective use that can contribute to strengthening brand loyalty. The thesis combines a quantitative questionnaire survey and qualitative in-depth interviews. The findings revealed that NFTs do not generate loyalty on their own, but they can significantly support it when associated with benefits and integrated into a brand’s long-term strategy. Brands are advised to use NFTs as part of a loyalty program, to focus on added value, and to emphasize consumer education in this area.
Keywords: Web3; marketing communication; brand loyalty; Generation Y; NFT; Generation Z; digital marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2024
Date of submission: 23. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: