Luckin Coffee’s Innovative Marketing Strategies in China

Thesis title: Luckin Coffee’s Innovative Marketing Strategies in China
Author: Zhao, Tianyu
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: English
Abstract:
This thesis explores Luckin Coffee’s transformative impact on the Chinese coffee market through its innovative marketing strategies, including rapid store expansions, digital convenience model and strategic pricing. By analyzing Luckin Coffee’s approach from its inception in 2017 to its rise as China's largest coffee chain, this thesis identifies some key factors that contributed to its massive market success, including aggressive promotional tactics, extensive use of digital technology and tailored product diversification. Furthermore, this thesis examines the consumer feedbacks from the author’s primary research of questionnaire, and also analyzes some major financial indicators, highlighting some main areas for Luckin Coffee’s continuous improvement.
Keywords: Luckin Coffee; Innovative marketing ; Chinese coffee market
Thesis title: Luckin Coffee’s Innovative Marketing Strategies in China
Author: Zhao, Tianyu
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Lhotáková, Markéta
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce zkoumá transformační dopad Luckin Coffee na čínský trh s kávou prostřednictvím jejích inovativních marketingových strategií, včetně rychlého rozšiřování obchodů, digitálního komfortního modelu a strategického stanovení cen. Analýzou přístupu Luckin Coffee od jejího založení v roce 2017 až po její vzestup jako největšího čínského kávového řetězce tato práce identifikuje některé klíčové faktory, které přispěly k jejímu masivnímu tržnímu úspěchu, včetně agresivních propagačních taktik, rozsáhlého využívání digitálních technologií a přizpůsobené diverzifikace produktů. Dále tato práce zkoumá zpětné vazby spotřebitelů z autorova primárního výzkumu dotazníku a také analyzuje některé hlavní finanční ukazatele, přičemž zdůrazňuje některé hlavní oblasti neustálého zlepšování Luckin Coffee.
Keywords: Inovativní marketing; Čínský trh s kávou; Luckin Coffee

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 3. 2024
Date of submission: 23. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: