Thesis title: |
Luckin Coffee’s Innovative Marketing Strategies in China |
Author: |
Zhao, Tianyu |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Halík, Jaroslav |
Opponents: |
Lhotáková, Markéta |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
This thesis explores Luckin Coffee’s transformative impact on the Chinese coffee market through its innovative marketing strategies, including rapid store expansions, digital convenience model and strategic pricing. By analyzing Luckin Coffee’s approach from its inception in 2017 to its rise as China's largest coffee chain, this thesis identifies some key factors that contributed to its massive market success, including aggressive promotional tactics, extensive use of digital technology and tailored product diversification. Furthermore, this thesis examines the consumer feedbacks from the author’s primary research of questionnaire, and also analyzes some major financial indicators, highlighting some main areas for Luckin Coffee’s continuous improvement. |
Keywords: |
Luckin Coffee; Innovative marketing ; Chinese coffee market |
Thesis title: |
Luckin Coffee’s Innovative Marketing Strategies in China |
Author: |
Zhao, Tianyu |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Halík, Jaroslav |
Opponents: |
Lhotáková, Markéta |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
Tato práce zkoumá transformační dopad Luckin Coffee na čínský trh s kávou prostřednictvím jejích inovativních marketingových strategií, včetně rychlého rozšiřování obchodů, digitálního komfortního modelu a strategického stanovení cen. Analýzou přístupu Luckin Coffee od jejího založení v roce 2017 až po její vzestup jako největšího čínského kávového řetězce tato práce identifikuje některé klíčové faktory, které přispěly k jejímu masivnímu tržnímu úspěchu, včetně agresivních propagačních taktik, rozsáhlého využívání digitálních technologií a přizpůsobené diverzifikace produktů. Dále tato práce zkoumá zpětné vazby spotřebitelů z autorova primárního výzkumu dotazníku a také analyzuje některé hlavní finanční ukazatele, přičemž zdůrazňuje některé hlavní oblasti neustálého zlepšování Luckin Coffee. |
Keywords: |
Inovativní marketing; Čínský trh s kávou; Luckin Coffee |
Information about study
Study programme: |
International Business - Central European Business Realities |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
7. 3. 2024 |
Date of submission: |
23. 4. 2025 |
Date of defense: |
2025 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.