Communication strategy proposal for travel agency Alexandria

Thesis title: Návrh komunikační strategie cestovní kanceláře Alexandria
Author: Bosilkova, Rebecca
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie pro cestovní kancelář Alexandria, se zvláštním důrazem na sociální síť Instagram. Cílem bylo vytvořit strategii, která podpoří efektivnější komunikaci se současnými i potenciálními zákazníky, zvýší povědomí o značce a přispěje k optimalizaci obsahu na této platformě. Návrh vychází z kombinace kvantitativního dotazníkového šetření, kvalitativních hloubkových rozhovorů, analýzy konkurenčních cestovních kanceláří a relevantních zdrojů reflektujících současné trendy v oblasti online komunikace. Výsledkem je konkrétní a aplikovatelný návrh komunikační strategie, který zohledňuje preference cílové skupiny i aktuální vývoj v marketingu na sociálních sítích.
Keywords: Komunikační strategie; Sociální sítě; Cestovní ruch; Spotřebitelské chování; Personalizace obsahu; Uživatelsky generovaný obsah (UGC)
Thesis title: Communication strategy proposal for travel agency Alexandria
Author: Bosilkova, Rebecca
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on designing a communication strategy for the travel agency Alexandria, with a particular emphasis on the social media platform Instagram. The aim was to develop a strategy that would support more effective communication with both current and potential customers, increase brand awareness, and contribute to the optimization of content on this platform. The proposal is based on a combination of quantitative questionnaire research, qualitative in-depth interviews, competitive analysis of other travel agencies, and relevant sources reflecting current trends in online communication. The outcome is a concrete and applicable communication strategy that takes into account the preferences of the target audience as well as current developments in social media marketing.
Keywords: Communication strategy; Social media; Tourism; Consumer behavior; Content personalization; User-generated content (UGC)

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 7. 2024
Date of submission: 24. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: