An analysis of the JOJO brand's online marketing strategy and proposals for its enhancement

Thesis title: Analýza online marketingovej stratégie značky JOJO a návrhy na jej vylepšenie
Author: Halajová, Júlia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá analýzou online marketingovej stratégie značky JOJO, ktorá patrí pod spoločnosť Nestlé. Na základe analýzy sú identifikované príležitosti značky v online marketingu na zlepšenie a navrhnuté odporúčania. Teoretická časť sa zaoberá základnými konceptami marketingu, SWOT analýzou a marketingovým mixom. Ďalej podrobnejšie rozoberá online marketing a jednotlivé nástroje, ktoré sa v tejto oblasti využívajú.V praktickej časti sa práca zaoberá analýzou e-commerce s potravinami na českom trhu. Predstavená je spoločnosť Nestlé a značka JOJO, na ktorú sú aplikované analýzy z teoretickej časti. Nasleduje analýza online marketingovej stratégie JOJO so zameraním na e-commerce a sociálne siete. Súčasťou práce je aj vlastný výskum realizovaný prostredníctvom dotazníkového šetrenia, ktorého výsledky sú spracované a vyhodnotené. Výstupom práce sú návrhy a odporúčania, ktoré by mohli prispieť k zefektívneniu online marketingovej stratégie značky JOJO.
Keywords: značka JOJO; online marketing; marketingová stratégia; Nestlé
Thesis title: Analýza online marketingové strategie značky Jojo a návrhy na její vylepšení
Author: Halajová, Júlia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou online marketingové strategie značky JOJO, která spadá pod společnost Nestlé. Na základě provedené analýzy jsou identifikovány příležitosti značky v oblasti online marketingu a navržena doporučení ke zlepšení. Teoretická část se věnuje základním marketingovým konceptům, SWOT analýze a marketingovému mixu. Dále podrobněji rozebírá online marketing a jednotlivé nástroje, které se v této oblasti využívají. V praktické části je analyzován trh e-commerce s potravinami v České republice. Je představena společnost Nestlé a značka JOJO, na kterou jsou aplikovány poznatky z teoretické části. Následuje analýza online marketingové strategie značky JOJO se zaměřením na e-commerce a sociální sítě. Součástí práce je také vlastní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou zpracovány a vyhodnoceny. Výstupem práce jsou návrhy a doporučení, která by mohla přispět ke zefektivnění online marketingové strategie značky JOJO.
Keywords: online marketing; marketingová strategie; Nestlé; značka JOJO
Thesis title: An analysis of the JOJO brand's online marketing strategy and proposals for its enhancement
Author: Halajová, Júlia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis focuses on analyzing the online marketing strategy of the JOJO brand, which is part of the Nestlé company. Based on the conducted analysis, opportunities for improving the brand's online marketing are identified, and recommendations for enhancement are proposed. The theoretical part deals with fundamental marketing concepts, SWOT analysis, and the marketing mix. It also provides a examination of online marketing and the individual tools used in this area. The practical part analyzes the e-commerce market for food products in the Czech Republic. The company Nestlé and the JOJO brand are introduced, and the theoretical findings are applied to this case. This is followed by an analysis of the online marketing strategy of the JOJO brand, with a focus on e-commerce and social media. The thesis also includes original research conducted through a questionnaire survey, the results of which are processed and evaluated. The outcome of the thesis is a set of proposals and recommendations that could contribute to improving the online marketing strategy of the JOJO brand.
Keywords: JOJO brand; online marketing; marketing strategy; Nestlé

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2024
Date of submission: 24. 4. 2025
Date of defense: 2025

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: